Kui eelmise aasta suvel registreeriti ühes kuus autoregistrikeskuses üle 30 elektriauto, siis sügisest on see number kiiresti vähenenud ning jaanuaris registreeriti vaid üks Nissan Leaf.
Uute elektriautode registreerimine väheneb
Elmo programmi raames elektriautode ostuks toetusi jagava Kredexi kommunikatsioonispetsialist Tarmo Seliste tõdeb, et jaanuaris oli tõepoolest ka toetuse taotluste arv väike, kuid sellest ei maksaks teha elektrisuksude populaarsuse kahanemise kohta kaugeleulatuvaid järeldusi. Veebruaris on laekunud Kredexisse juba üle 20 toetuse avalduse.
«Kuude lõikes on erinevused suured ja talvel on huvi väiksem. Mida suve poole, seda suuremaks läheb ka huvi elektriautode vastu,» lausus Seliste, märkides, et suurem mudelivalik tooks ühtlasi kaasa huviliste arvu kasvu. Kui algul tuli leppida vaid tillukese autoga, mis kannab kas Mitsubishi, Citroëni või Peugeot’ nime, siis Nissan Leafi tulek on valikut parandanud. Sügisel peaks valikusse lisanduma ka Renault’ Fluence’i elektriversioon.
Elektriauto ametisõdukiks
Kredexile on esitatud 125 elektriautode toetuse saamise avaldust. Neist üle poole on juriidilistelt isikutelt ehk ei pea paika arvamus, justkui oleks ainsad elektriautode soetajad omavalitsused, kelle sotsiaaltöötajad peaksid riigi ja Mitsubishi vahel sõlmitud CO2 kvoodimüügilepingu tulemusena vurama ringi tillukeste elektriautodega. Seliste kinnitusel on mitmed ettevõtted soetanud elektriautod ametiautodeks. «Kui auto peab sõitma päevas paarsada kilomeetrit, siis elektriauto loomulikult ei sobi, kuid kui sõidukilomeetreid tuleb sadakond, on Nissan Leaf hea valik,» lausus ta.
Tartus elektriautoga taksoteenust pakkuva Takso OÜ juht Ermo Kontson on elektriautoga väga rahul. Alates eelmise aasta kevadest elektri jõul liikuva Nissaniga sõitev mees tõdeb, et endale ei ostaks ta enam kunagi bensiinimootoriga autot, kuid möönab, et elektriauto sobivus sõltub elustiilist ning eelkõige on see siiski linnasiseste või -lähedaste sõitude jaoks. «Kui on vaja liikuda Setumaalt Saaremaale, siis see ei sobi,» lausus ta.
Samuti on mees veidi pettunud, et riik ei arvestanud Mitsubishiga lepingut tehes meie kliimatingimustega ega lasknud autodesse kohe sisse panna näiteks piiritusel töötavat alternatiivsoojendit, sest talvel ei tasu auto soojenduse elektriga toitmine ära. Taksofirma kuuel elektriautol on peal diislikütteseade. Minnes seadet Tallinna peale panema, tuli autot laadida mitmes kohas, kuid soojendiga saadi tagasi Taaralinna juba vaid ühe laadimiskorraga.
Kontson ei nõustu kriitikaga, et elektriauto on kallis. «Kredexi toetusega on hind maasikas,» kinnitab ta, selgitades, et sellisel juhul jääb Nissan Leafi hind veidi üle 18 000 euro. «Sellise hinnaga ei saa sama varustusega bensiinimootoriga autot kuskilt ja kui oled kuu aega elektriautoga sõitnud, ei tahagi enam bensiinimootorit.»