Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Paigaldada on jäänud veel 13 elektriautode kiirlaadijat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Gert D. Hankewitz
Copy
Elektriautode kiirlaadija Lihulas.
Elektriautode kiirlaadija Lihulas. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tänaseks on üle Eesti paigaldatud 152 elektriautode kiirlaadijat 165st.

Kiirlaadijad on autode akudesse pressinud ühtekokku 53MWh koguses elektrit. Selle kogusega saab ühtekokku läbida umbes 265 000 kilomeetrit ning sellele kuluks 21 200 liitrit mootoribensiini, teatas kiirlaadijate projekti juhtiv Kredex.

Kõige aktiivsemalt on siiamaani kasutatud Tartus asuvaid laadijaid, kuna linnas tegutseb elektriautosid kasutav taksofirma. 

Samal ajal on aga Eesti elektriautode plaani kohale kerkinud murepilved, kuna Euroopa Komisjon on teinud ettepaneku hakata üle-Euroopaliselt kasutama kiirlaadija standardit, mida Eestis ei kasutata.

Praegu on veel tegemist ettepanekuga, mille vastu on Kredexi ELMO projektijuhi Jarmo Tuisu sõnul Euroopast palju nurinat tulnud. Eelkõige seetõttu, et enamus Euroopas liikuvatest autodest komisjoni standardit ei kasuta.

Kui plaan saab reaalsuseks, peab Eesti laadijad tõenäoliselt välja vahetama. Tuisu sõnul kulub selleks neli kuud, ent küsimus on, kes selle kinni maksab.

Tagasi üles