Kümnendik sõidukitest ei läbinud mullu esimest ülevaatust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõiduki tehniline ülevaatus.
Sõiduki tehniline ülevaatus. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Tehnoülevaatusel käis mullu üle 425 000 sõidukit, millest 9,42 protsenti pidi läbi tegema korduvülevaatuse, enimlevinud viga oli lisavarustuse ehk tõkiskingade, ohukolmnurga või tulekustuti puudumine.

Maanteeameti andmetel ei läbinud 4-5 aasta vanustest sõidukitest mullu esimese korraga korralist ülevaatust 3,4 protsenti. Selles vanuseklassis oli kõige vähem vigasid Subaru Foresteril, millest ei läbinud esimese korraga ülevaatust 0,93 protsenti. Samas ei läbinud esimese korraga korralist ülevaatust 10,69 protsenti 4-5 aasta vanustest Dacia Loganitest.

6-7 aasta vanustest sõidukitest ei läbinud esimese korraga korralist ülevaatust 5,76 protsenti. Selles vanuseklassis oli kõige vähem vigasid Honda Civicul, millest ei läbinud esimese korraga ülevaatust 2,54 protsenti. Samas ei läbinud esimese korraga korralist ülevaatust 12,9 protsenti 6-7 aasta vanustest Dacia Loganitest.

8-9 aasta vanustest sõidukitest ei läbinud esimese korraga korralist ülevaatust 8,56 protsenti. Selles vanuseklassis oli kõige vähem vigasid Toyota Avensisel, millest ei läbinud esimese korraga ülevaatust 4,12 protsenti. Samas ei läbinud esimese korraga korralist ülevaatust 13,22 protsenti 8-9 aasta vanustest Citroen C3dest.

10-11 aasta vanustest sõidukitest ei läbinud esimese korraga korralist ülevaatust 8,56 protsenti ehk täpselt sama palju kui 8-9 aasta vanuste sõidukite puhul. Selles vanuseklassis oli kõige vähem vigasid BMW 530D-l, millest ei läbinud esimese korraga ülevaatust 5,21 protsenti. Samas ei läbinud esimese korraga korralist ülevaatust 15,01 protsenti 10-11 aasta vanustest Peugeot 206st.

Mullu ülevaatusel käinud sõidukite 20 enimlevinud veast oli kuus seotud valgustusseadmetega. Sarnane trend oli ka 2011. ja 2010. aastal.

Mullu tehnoülevaatusel käinud 425 028 sõidukist puudusid tõkiskingad, ohukolmnurk või tulekustuti 36 298 sõiduvahendil.

Teisel kohal olid rikked lähi- ja kaugtule laternates, mis ilmnesid 19 228 autol, ning kolmandal kohal vead numbritule laternates, mis olid 18 622 sõidukil. Neljandal kohal olid probleemid kerega - 16 375 sõidukil ning viiendal kohal probleemid esi- ja tagateljega - 16 306 sõidukil.

Enimlevinud vigadest oli kuuendal kohal sõidupiduri, rikke- ja seisupiduri või aeglusti rike, mille ülevaatuse tegijad avastasid 15 873 autol. Seitsmendal kohal olid probleemid sõiduki rooste ja välimusega, sellised vead olid 15 687 sõidukil.

Kaheksandal kohal olid probleemid esimeste, külgmiste ja tagumiste ääretulede laternatega (15 181 sõidukil), üheksandal kohal probleemid mootori väljalaskesüsteemiga (11 491 sõidukil) ning kümnendal kohal probleemid lambda-anduriga ja katalüsaatoriga ottomootorite heitgaasidega (6618 sõidukil).

11. kohal olid vedrude, amortisaatorite ja stabilisaatorite vead, 12. kohal roolihoovastiku liigendite ja esirataste pöördepiirikute rikked, 13. kohal probleemid piduritorustikega, 14. kohal suunatule laternate ja ohutulede rikked, 15. kohal esimeste ja tagumiste udutulede laternate vead, 16. kohal probleemid klaaside, klaasipuhastite ja aknapesuritega, 17. kohal piduritule laternate vead, 18. kohal probleemid tahavaatepeeglitega, 19. kohal armatuurlaua märgulampide vead ning 20. kohal piduritrumli, piduriketta või piduriklotsi katete probleemid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles