/nginx/o/2009/05/05/173338t1hb323.jpg)
NPD hinnangul aitas Blackberry Curve’il varem populaarseimast iPhone 3Gst mööduda mobiilsideoperaatori Verizon Wireless agressiivne reklaamikampaania. RIMi osakaal nutitelefonide turul suurenes võrreldes eelmise kvartaliga 15 protsendi võrra, jõudes peaaegu 50 protsendini koguturust, vahendas Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal Novaator.
Aasta esimese kvartali enimmüüdud nutitelefoniks oli Blackberry Curve, selle järgnes iPhone 3G, Blackberry Storm, Blackberry Pearl ja T-Mobile G1.
«Verizon Wirelessi reklaamikampaania nutitelefoni Blackberry Storm müümiseks ning ka teiste Blackberry telefonidega pakutavad soodustused nende laiale kliendibaasile andsid RIMile kolm viiest kõrgeimast positsioonist nutitelefonide edetabelis,» ütles NPD analüütik Ross Rubin.
«Tuttavam ja odavam Curve võitis sellest kampaaniast kõige rohkem ning suutis iPhone’ist mööda hüpata.»
Kaasa aitas ka asjaolu, et Blackberry telefone levitavad mitmed USA suurimad mobiilsideoperaatorid, iPhone’i aga vaid AT&T.
NPD lisas veel, et nutitelefonide müük moodustab praeguseks 23 protsenti mobiiltelefonide kogumüügist. 2008. aasta esimeses kvartalis oli see vaid 17 protsenti.
«Isegi praegustes rasketes majandusoludes soovivad tarbijad netiühendust pakkuvaid telefone, mis võimaldavad ligipääsu suuremale hulgale informatsioonile ning meelelahutusele,» ütles Rubin.
Apple’i iPhone 3G tuli välja eelmise aasta juulis ning oli eelmise aasta kolmandal ja neljandal kvartalil USA enimmüüdud nutitelefon.