Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Lexus LS 600h

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h Foto: Whatcar.ee.

Miks võib Lexuse siidpehmet hõljumist üle kohutavas konditsioonis Tallinna tänavate täiesti ebamaiseks pidada, selgitab Whatcar?i ajakirjanik Argo Verk.

Arusaadavalt sain loo pealkirjaks inspiratsiooni Eno Raua suurepärasest noortejutustusest. Mäletatavasti peeti raamatus hiljem lihtsasti seletatavaid asjaolusid alul maaväliste jõudude sekkumiseks.

Samamoodi võib Lexuse siidpehmet hõljumist üle kohutavas konditsioonis Tallinna tänavate täiesti ebamaiseks pidada. Loomulikult selgub ka siin, et tegelikkuses midagi üleloomulikku mängus pole.

Suuremad ootused

Automüüjate Liidu andmetel müüdi Eestis eelmisel aastal kokku 47 luksusautot. Nendest üle poole moodustas Suure Saksa Kolmiku toodang. Lisades juurde Porsche ja VW selgub, et kõigi mitte-saksa markide müük jäigi vaid 5 auto peale.

Lexus loodab käesoleval aastal oma tulemust selles segmendis parandada, arvestades 2013.a. müügiprognoosides umbes 20 autoga kõigi Balti riikide peale.

Pärast jaanuari peab tõdema, et eesmärgid tuleb ilmselt ringi seada – juba aasta esimese kuuga telliti kokku 6 masinat, nendest 2 Eestisse.

Lisaks ettevõtete paranenud kasumi- ja käibenumbritele mõjutab tulemust kindlasti ka uue LS-i väliselt küll tagasihoidlik, kuid seest seda võimsam uuenemine.

Salongi restart

Tegelikult on kogu LS-i veermik ja jõuülekanne sisuliselt sama, mis eelmise põlvkonna autolgi.

Endiselt viivad Lexuse lipulaeva koostöös edasi 5liitrine bensiinitoitel V8 ja elektrimootor. Süsteemi koguvõimsuseks on 445 Hj, mis kindlustab kiirenduse 0-100 km/h 6,1 sekundiga.

Hübriid-LS väljub tehasest alati nelikveolisena, ainult ottomootoriga varustatud LS460 puhul saab ostja valida lisaks ka tagaveolise variandi.

Seejuures võimaldab just viimane LS-perekonna kõige sportautolikumat kiirendust, jõudes «sajani» 5,7 sekundiga.

Ühtlasi peaksid hoolimata mehisest kütusekulust LS460 eelistama suusahuviga firmajuhid, sest hübriidversiooni akud paiknevad endiselt istme seljatoe taga, välistades suusaluugi ning muutes pagasiruumi küllalt väikesemahuliseks.

Tootja ise ütleb, et tegemist on ilma alusvankrit modifitseerimata suurima muudatustepaketiga firma ajaloos – kokku puudutas see ligi 3000 detaili.

Väliselt viidi GS-lt alguse saanud uue firmastiiliga kokkusobivaks iluvõre ja tuled, salongile aga tehti tõeline restart.

Jällegi saab paralleele tõmmata uue GS-iga, kuid materjalid on veel kriipsu võrra uhkemad ning istmeõmblused peenemad.

Vanast mudelist ümber istudes peaks vahe eriti hästi välja tulema, sest eelkäija sisustus pärineks uuega võrreldes nagu eelmisest sajandist.

Testiauto F-Sport varustus asendab salongis klassikalised puidust aktsendid metalsetega ja muudab sõitjateruumi nooruslikumaks. Ka sobivad selle suundumusega hästi kokku ülisuur ekraan ning GPS-i abil ennast õigesse ajavööndisse sättiv analoogkell.

Infrapunasensoritest Blu-Ray mängijateni

Kirjeldada Lexus LS-i varustust on ühest küljest lihtne, kuid teisalt ääretult keeruline. Lihtsus seisneb selles, et kõik mida tavakodanik ühelt autolt nõuda võiks, on Lexusele juba baasvarustuses külge monteeritud. Isegi uksepostil turvavöö kõrguse reguleerimine käib nupust!

Keeruliseks teeb aga asja varustusnimekirja pikkus ning osade funktsioonide kuulumine pea ulme valdkonda. Siinkohal vaid paar näidet.

Vastutuleva auto puhul kaugtulesid ümber lülitada oskab tänapäeval juba enamik kompaktklassi autosidki.

Lexus läheb aga sammu kaugemale ning hoiab ära vastutuleva juhi pimestamise ilma kaugtulesid maha võtmata.

Selleks mõõdab auto läheneva masina trajektoori ning liigutab tule sees katet vastava sektori ette, mille valgus võiks kaasliiklejat pimestada.

Seejuures saab LS-i juht ülejäänud suunas endiselt nautida kaugtulede valgusvihku. Proovisin järgi, toimis. Mitte keegi vastutulijaist ei vilgutanud pimestamise märgiks, kuigi kaugtulede sinine märgutuli näidikuplokis põles.

Teise science fiction näitena toon ära kallimate varustustasemete kliimaseadme toimimise. Automaatika mõõdab pidevalt välis- ja sisekliimat ning muudab vastavalt vajadusele sõiduki rooli, istmete ja salongiõhu temperatuure. Pole midagi erilist? Võib-olla. Edasi läheb aga palju põnevamaks.

Nimelt jälgitakse tagaistujate kehasoojust suisa infrapunasensoritega, reguleerides kliimaseadet ning istmete soojendust/jahutust. Lisaks vabastatakse salongiõhku negatiivse laenguga ioone, värskendades sel viisil õhku ja niisutades reisijate juukseid ning nahka. Kõlab nagu ilusalongi reklaam, kas pole?

Loomulikult on soovi korral tagareisijate käsutuses massaažifunktsiooniga istmed, Mark Levinsoni 19 kõlariga stereosüsteem ning Blu-Ray mängija koos 9-tollise laiekraaniga.

Pehme kulgemine

Siiski on Lexus LS auto, mis ei vaja baasvarustusse eraldi sohvrit. Statistikagi näitab, et Eestis pika kerega versioone praktiliselt ei osteta ning kõik kliendid eelistavad ise rooli taga istuda.

Ja õigesti teevad. Tänu erinevatele sõidurežiimidele saab juht selle auto muuta kas laisaks ja mugavaks maanteeristlejaks või siis risti vastupidi – võimsaks sportsedaaniks.

Viimase valiku puhul reageerib gaasipedaal kiiremini kui mõte, vedrustus püsib jäik ja kapotialune jõujaam surub selja istmesse.

Tavaolukorras aga triigib LS-i õhkvedrustus välja kõik teekonarused. Hommikul tööle sõites ja raadiot kuulates saate teada, et Tallinnas on välja pandud tuhandeid löökaukude eest hoiatavaid liiklusmärke ning autojuhid on meeleheitel, sest sõiduoskustest läheb enim vaja slaalomit.

Teie aga imestate – millest nad räägivad? Jah, aeg-ajalt kuuldub veermikust mingit klobinat, kuid sõitjate kehad seda ei tunne. Tegemist oleks tõesti nagu lendava vaiba kaasaegse versiooniga.

Tõe huvides olgu siiski mainitud, et eks kehv teekate lõhub silladetaile ka õhkvedrustusega Lexusel. Seega võib kunagi kopsakas hooldusarve lauale saabuda hoolimata sellest, et oma arust olete vaid mööda peegelsiledaid tänavaid liigelnud.

Lõpetuseks

Pisikesevõitu pagasiruumi ja sõiduki maksumust kõrvale jättes ei oska ma Lexus LS puhul eriti millegi üle norida.

Selles autoklassis ei ole CO2 pääst või kütusekulu määrava tähtsusega ning tegelikult on võimsust arvestades ka need näitajad täiesti ok. Varustusest, materjalidest ja siseruumist ma parem ei räägigi.

Ütlen ausalt, et autot esindusse tagastada oli tõesti kahju. Juba tükk aega pole sõitnud masinaga, mis mulle nii palju meeldib.

Jah, see on arutult kallis, kaotab oma hinda sarnases tempos Zimbabwe inflatsiooniga ja hübriidtehnoloogiast hoolimata pole eriti ökonoomne. Sellegipoolest oli iga meeter LS-i roolis tõeline nauding.

Oma autoga Tallinna tänavatele veeredes pidin esimese hooga peaaegu nutma hakkama. Olin nende mõne päevaga Lexuse vedrustusega sedavõrd harjunud, et karm reaalsus lume alt välja sulanud teede olukorrast tekitas täieliku kassiahastuse.

Meeldib: Kõik peale alljärgneva

Ei meeldi: Väike pagasiruum, maksumus, edasimüügi hind ja problemaatilisus

Rohkem pilte auto testimisest näeb siit.

Märksõnad

Tagasi üles