Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Ibiza Ecomotive püstitas kütusekulu maailmarekordi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Seat

Seat Ibiza Ecomotive on oma segmendis kahtlusteta kõige ökonoomsem auto - selle tõestusena läbis sõiduk ei rohkem ega vähem kui 1562 km ühe paagitäie kütusega.


Tulemuseks keskmine kütusekulu 2,9 l/100 km. Selle uskumatu saavutusega sai hakkama austerlane Gerhard Plattner, hästituntud kütusekulu testide tšempion, kes võttis viimase välja ka Ibiza Ecomotive'i omadustest, kirjutab

Autonet.ee

.

Gerhard Plattner sõitis Ibiza Ecomotive'iga Barcelona lähedal asuvast Martorellist välja 27. aprillil. Enne starti pitseeriti nii kapott kui ka kütuseluuk kinni. Teekond algas IPMC (International Police Motor Corporation) järelevalve all ning oli plaanitud 1345 km pikkuse sõiduna lõunast põhja avalikel kiirteedel sobiva kiirusega.

Plattner sõitis läbi Perpigani, Avignoni, Lyoni, Mulhouse'i, Freiburgi, Frankfurdi ja viimaks Göttingeni. Mõningatel kiirteelõikudel Hispaanias ja Prantsusmaal tõusis Ibiza sõidukiirus 110 kilomeetrini tunnis.

Sisenedes võidukalt Frankfurti, oli Seat Ibiza Ecomotive juba teinud kütusekulu maailmarekordi oma kategoorias. Kuna aga paagis oli ikka veel natuke kütust, otsustas Plattner sõitu jätkata, kuni jõudis Göttingeni. Seal eemaldas IPMC juhataja kütuseluugilt pitseeringu ja nad täitsid paagi uuesti täpselt sama koguse kütusega, millega auto lahkus Martorellist: 45,53 liitriga.

Naeratav Plattner kuulutas, et rekordi saavutamine oli kirjeldamatu. «Ilma ühegi kahtluseta oli see selle aasta kõige tähelepanuväärsem väljakutse kütuse säästmiseks. Praktiliselt terve öö sadav vihm tegi sõitmise keeruliseks, kuid Ibiza Ecomotive töötas täiuslikult.»

Seat Ibiza Ecomotive'i optimeeritud aerodünaamika, kaalu vähendamine ja muudatused 80 hj 1,4 TDI mootori juhtelektroonikas on tõstnud selle üheks puhtamaks autoks tänasel turul. Lisaks on see ka ainus mudel, mis on varustatud konditsioneeri, 5-ukselise kere ja niivõrd madala heitgaaside tasemega (98 g/km).

Märksõnad

Tagasi üles