Proovisõit: Cascada - kõige ilusam Opel

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Opel Cascada
Opel Cascada Foto: WhatCar?

Pealkirjas esitatud väide kõlab kahtlemata ambitsioonikalt, kuid hetkel tootmises olevatest Opeli mudelitest on Cascada minu silmale kindlasti kauneim vaadata, kirjutab Whatcar?-i ajakirjanik Argo Verk. Rohkem pilte autost näeb siit.

Loomulikult mõjuvad teatud versioonides sümpaatsena nii Astra, Insignia kui ka pesamuna Adam, kuid Cascada proportsioonide vastu pole neil midagi panna.

Ettevõtte sõnul on Cascada neile eriti tähtis, näitamaks mida (raskustes) firma tegelikult suudab. Eraldi toonitatakse, et Cascada ei ole Astra lahtine versioon, vaid loodi algusest peale kabrioletiks.

Siiski tunduvad nii uustulnuka esiosa, aga eriti armatuurlaud kahtlaselt tuttavad. Ühtlasi võeti veermiku loomisel abiks võimsamate Astra-perekonna liikmete autopõhi.

Igatahes nägi Opeli auahne plaan ette preemium-keskklassi avaautodega konkureeriva sõiduki valmistamist, hoides müügihinna seejuures pigem VW, Peugeot või Renault tasemel. Peale kevadises Monte-Carlos toimunud proovisõitu võib tõdeda, et suures plaanis on Opel ülesandega hakkama saanud.

Stiilne välimus

Planeerides Cascadat, otsustas Opel kasutada pehmet katust, erinevalt kunagisest Astra Twin Topist, mis vajadusel kattus metallist koorikuga.

Põhjuseid sääraseks teguviisiks oli tegelikult mitu, aga eelkõige sai nii anda disaineritele vabamad käed, loomaks ideaalsete proportsioonidega nägus sõiduk.

Võtab ju pehme katus kokkuvoldituna oluliselt vähem ruumi, mis lisaboonusena lubab pakkuda ka suuremat pakiruumi. Vähetähtis pole ka kogu süsteemi kaal ning toimimise töökindlus. Mõlemad on väidetavalt esmaklassilised ega jää milleski alla kallimate saksa brändide omadele. Tugevuse tagamiseks kasutatakse magneesiumkomponente ning mitmekihilisus aitab parandada nii soojapidavust kui ka müraisolatsiooni.

Disaineritel õnnestuski kokku joonistada elegantne ning noobel 4-istmeline kabriolett, mis näiteks pikkuse poolest ületab nii Audi A5 kui ka BMW 3.seeria vastavaid versioone. Seetõttu saab masina tagaistmel ilma jalgu amputeerimata tõepoolest ka täiskasvanu hakkama.

Tähtsaimaks saavutuseks võib aga pidada asjaolu, et isegi ülestõstetud katusega säilitab Cascada oma stiilse välimuse ega mõju kohmakana. Praktilisust rõhutab sõltuvalt katuse asendist 280-380 liitrini küündiv pagasiruumi maht, mida saab tagaistmete seljatugesid allavoltides (lihtne nupuvajutus!) suurendada isegi 750 liitrini. Opel toonitab, et Cascadaga saab vedada kuni 1,82 m pikkuseid esemeid.

Naudib kiiret sõitu

Kuidas aga on lood juhitavusega? Lahtistel autodel omandab termin «kere jäikus» hoopis uue tähenduse, kuna puuduvad masinat ülaltpoolt koos hoidvad kaared.

Arusaadavalt ei aktsepteeri tänapäevane automaailm enam «vedelaid» sõidukeid (esimesena meenub omaaegne Saab 900 või 9-3) ja õnneks on insenerid Cascadaga selles osas kõvasti vaeva näinud.

Materjalivalik hõlmab lisaks kõrgtugevale terasele kõikvõimalikke elemente Mendelejevi tabelist ning ponnistuste tulemusena võib Cascadaga kurve võtta, kiirendada ja pidurdada nagu iga sportliku autoga. Masina jäikusest annab aimu tõsiasi, et katust saab avada või sulgeda ka sõidu ajal kuni kiiruseni 50 km/h. Kogu protseduur võtab aega vaid 17 sekundit.

Juhitavusele mõjub positiivselt ka see, et Cascada evib standardina Opeli suurepärast HiPerStrut esivedrustust, mida oleme varasemalt kiitnud nii Insignia kui ka Astra sõiduproovidega seoses. Ühtlasi võib juht FlexRide süsteemi abil valida 3 erineva sõidurežiimi vahel, muutes nupuvajutusega nii gaasipedaali tundlikkust, rooliülekannet kui ka mootori karakteristikuid ja vedrustust. Lihtsalt seletatuna tähendab see, et Sport asendis naudib Cascada kurvilist teed täiega.

Uus otsepritse turbomootor

Testiautod olid kõik varustatud Opeli uusima saavutusega mootoriehituse valdkonnas - 1,6liitrise SIDI (Spark Ignition Direct Injection) turbomootoriga, mis kütuse otsepritse toel arendab 125 kW ning 260 Nm.

Jõuallikas ongi Cascada kapoti alla igati sobilik, andes edevale masinale mitte küll just sportautoliku kiirenduse, kuid siiski igati piisava, et sõitu nautida.

Pöörete kerkides muutub ka helitaust kõrva paitavaks, samas tühikäigul puudub ilma tahhomeetrile pilku heitmata igasugune arusaam, kas mootor töötab või mitte.

Tootja sõnul peaks kütusekulu jääma mõistliku 6,3 l juurde 100 km kohta, kuid proovisõit seda näitajat päris ei kinnitanud. Kindlasti nõuab mägiteedel kiirendamine-pidurdamine oma, aga kõhutunde järgi prognoosiks reaalses elus ehk kuhugi 8 liitri kanti ulatuvat kütusekulu.

Ülejäänud mootorivalikud koosnevad 2 versioonis 1,4liitrisest ülelaadimisega ottomootorist (88 või 103 kW) ning 2liitrisest CDTI diislist, mis arendab 121 kW. Käigukastid on alati 6-käigulised, automaati saab nii viimatinimetatule kui ka suuremale bensiinimootorile. Suvel peaks Cascada valikusse lisanduma ka võimas BiTurbo diisel, mis ühildub vaid manuaalkastiga.

Kahes varustuspaketis

Varustusest on hetkel teada vaid, et Cascada tuleb kas Cabriolet või Cosmo versioonis. Tootja kinnitab, et ka baasversioonilt ei puudu ükski oluline detail, kuid ilmselgelt leiab Cosmo ostja ennast mõnevõrra mugavamast keskkonnast.

Heaks näiteks on siinkohal kasvõi elektriline turvavöö «kätteulataja», ilma milleta peavad eesistujad akrobaadina painduma, et üleüldse ohurihmani küündida.

Lisavarustuse nimekirjast leiab aga soovi korral nii eksklusiivse Nappa nahksisu, ventileeritavad istmed, adaptiivsed esituled, parkimisassistendi, roolisoojenduse jpm. Testiauto näiteks oli varustatud ülijämeda nahkse sportrooliga, milliseid tavaliselt kohtab vaid kordades rohkem maksvates sportautodes.

Tõsi, läbimõõdult võinuks rooliratas pisut väiksem olla, aga Cascada polegi ju kihutamiseks mõeldud.

Üllatavalt soodne hind

Hinnatase algab keskklassi avaautole mitteomaselt madalalt – veidi üle 22 tuhande euro eest saate 1,4liitrise turbo-Cascada, millel 120 hobujõudu ja Cabriolet varustustase.

Proovitud SIDI-mootoriga masin maksab vähemalt 24 ja pool, automaadiga versioon ligi 26 tuhat eurot. Umbes samapalju tuleb välja käia ka odavaima diiselversiooni eest.

Kahtlemata tõstab täiendav varustus auto hinda üpris mehiselt, kuid sellegipoolest tundub isegi ca 30 tuhat eurot maksev kaunis ja hästivarustatud kabriolett küllalt hea pakkumisena.

Suutes kõrvale jätta asjaolu, et teie uue lahtise kaunitari ninaosal polegi tähest, ringidest või propellerist koosnevat firmamärki, on Opel Cascada tegelikult täitsa hea valik. Konkurentsivõimeline hind ja stiilne disain moodustavad paketi, millest on mõnusa suveauto otsinguil küllalt raske mööda vaadata.

Meeldib: Disain, veermik, praktilisus, hind

Ei meeldi: Mõningate detailide puudumine baasvarustusest, veidi suur rool

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles