Unustatud leping sundis maksma võõra kõnede eest

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõnekaardist loobudes tuleb lõpetada ka  pangaga sõlmitud kõneaja laadimise lepingud.
Kõnekaardist loobudes tuleb lõpetada ka pangaga sõlmitud kõneaja laadimise lepingud. Foto: Toomas Huik
EMT kõnekaardist loobumine ei tähenda kõneaja lisamiseks pangaga sõlmitud lepingute lõppemist. Kui see väike detail jääb märkamata, võib juhtuda, et tulevikus tuleb maksta võõra telefonikõnede eest.

Selline ebameeldiv üllatus tabas äsja Tallinnas elavat Meelit, kes avastas suure üllatusega oma Swedbanki konto väljavõttest, et nädal tagasi on tema kontolt laaditud EMT kõnekaarti. «Number tuli tuttav ette, see oli tõesti minu number, aga kuskil üle viie aasta tagasi,» rääkis ta.

Üsna pea oli Meelil juhtunule ka selgitus – number on taas kasutusse läinud ja sattunud kellegi kavala kätte, kes helistas kõneaja lisamise lühinumbrile lootuses, et endine numbriomanik pole pangaga sõlmitud lepingut katkestanud. «Ja nii mul täpselt oligi,» nentis naine.

EMT jaoks polnud Meeliga juhtunu uudis. Firma avalike suhete juht Kaja Sepp ütles, et sarnaseid juhtumeid on varemgi ette tulnud, kuid õnneks siiski vähe.

Samas on probleem piisavalt tõsine, et mobiilifirma ja pangad on püüdnud lahendusi leida. «Koostöös pankadega oleme ka meie otsinud variante, kas saaks selliseid probleeme juba eos välistada ja lõpetada pangalepingud koos numbri sulgemisega, aga reaalsuses mõistlikke variante mobiilioperaatorite suletud numbrite ja pankade lepingute andmebaaside võrdlemiseks kahjuks pole leidnud,» rääkis Sepp.

Ta lisas, et sõnades võib lahendus tunduda lihtne – EMTst saadab üks masin iga päev suletud numbrite andmebaasi panka ja pangas teine masin võrdleb neid lepingute andmebaasiga ja kustutab suletud numbrite lepingud. Tegelikkuses on asi siiski keeruline kahepoolne infotehnoloogiline protseduur, sõnas Sepp.

Praegu saavad ebameeldivaid juhtumeid ennetada vaid inimesed ise ning selleks on EMT oma veebilehele kõnekaartide laadimisvõimaluste tutvustuste juurde lisanud vastavad hoiatused. Ka Sepp nentis, et selliseid asju saab eelkõige ära hoida klient oma lepinguid lõpetades.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles