Ideeauto: pikap, maastur, kabriolett kõik ühes

Kuldar Kullasepp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ideeauto Toyotalt – ME.WE võib olla nii maastur, kabriolett, pikap kui ka väike linnaauto.
Ideeauto Toyotalt – ME.WE võib olla nii maastur, kabriolett, pikap kui ka väike linnaauto. Foto: Toyota

Toyota ideeauto ME.WE püüab näidata suunda, kus taaskasutatavatest materjalidest saab teha täpselt omaniku soovidele vastava sõiduauto.

Millised näevad välja tulevikus müügisaalidesse jõudvad autod, sellest annavad esimesi vihjeid autofirmade loodavad ideeautod. Tavaliselt pannaksegi ühte ideeautosse hulk ideid ja tehnoloogiaid, mis tulevikus aegamisi seeriatootmisesse jõuavad. Ideeautod annavad vihjeid disainielementide kohta, samuti põnevatest ja kasulikest tehnoloogiatest, mis autodesse surutakse. Seda arvestades on aga Toyota esitletud ME.WE unikaalne, kuna rõhutab hoopis autonduse võimalikku arengut lähitulevikus. Siin ei ole eesmärk näidata futuristlikke disainilahendusi, vaid rõhk on kasutusmugavusel. Nimelt võib Toyota ME.WE olla nii maastur, pikap kui ka kabriolett.

Toyota Euroopa disaini- ja arendusstuudio tegi ME.WE-d arendades tihedat koostööd tootedisainer Jean-Marie Massaudiga, et luua auto, mis kohandub vastavalt inimese vajadustele, kirjutab PSFK.

Alumiiniumist põhistruktuuri katavad plastist keredetailid. Võrreldes metallist detailidega on plast mitu korda odavam ja seejuures ka kergemini töödeldav.

Põhimõtteliselt võib autoomanik ise keredetaile muuta ja mugandada. Ja nagu tänapäeva elustiilile kohane, on kasutatav plast taastöödeldav. Kui Toyota ME.WE jõuaks sellisel kujul müügile, saaksid omanikud auto välimust muuta, samamoodi kui telefonile saab panna erinevaid korpusi.

Kõrvuti plastiga kasutatakse auto sisustuses näiteks puitu.

Nimi ME.WE tuleneb ideest, et auto arvestab nii omaniku elustiiliga (me – mina) kui teiste inimeste heaoluga (we – meie). Taaskasutatavate materjalide kasutamine tähendab looduse säästmist ja rohelise mõtlemise edendamist.

Loomulikult on tegemist elektrimootoril liikuva autoga, mis omakorda tähendab seda, et autosõit otseselt loodust ei saasta. Igas rattas paikneb oma mootor – lahendus, mida tutvustati ideeauto Toyota i-Road näitel. ME.WE akud paiknevad põranda all samamoodi nagu Toyota iQ EV mudelitel.

Skeptilisemad autoasjatundjad on aga juba irooniliselt märkinud, et maailma ühe suurima autotootjana müüb Toyota aastas üle maailma üheksa miljonit autot aastas. Ehk on ME.WE vaid n-ö süütundest tehtud odav ideeauto ja põhiline tuluallikas on endiselt edev nahksisuga sedaan, mis peidab endas rohkem võimsust ja tehnoloogiat, kui eales vaja läheb.

Kas ja millisel kujul ME.WE müügile jõuab, on tulevikuküsimus. Küll on aga arendusmeeskond pakkunud, et auto võiks müügile tulla ainult ühe mudelina ja igasuguseid lisasid juurde soetada ei saaks. Seega oleks ME.WE hind alati täpselt ühesugune.

Olgu siinjuures öeldud ka, et Toyota plastist ideeauto tundub tublisti realistlikum kui Fordi täispuhutav auto.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles