Pealinna ohtratest bussiradadest ning liigagaratest, ristmikke blokeerivatest autojuhtidest tingitud tipptunni ummikud panevad autojuhi rahakotile paraja põntsu, kuna pidev sõitma hakkamine ja pidurdamine suurendab auto kütusekulu.
Bussiradade tekitatud ummikud panevad põntsu autojuhi rahakotile
Kes pärast säästliku sõidu koolituse kohustuslikuks muutmist autokoolis käinud, on juhendajalt kindlasti kuulnud, et auto kulutab kõige rohkem kütust just paigalt liikuma hakates, kuna siis on tarvis mitusada kilo rasket metalli liikuma saada. Just seda liigutust teeb ummikus istuv juht kõige enam.
Ja kindlasti pole palju pealinna autojuhte, kes ei oleks pärast bussiradade tekkimist sagedamini ummikus istunud.
«Gaasi anda, pidurdada, gaasi anda, pidurdada – see kulutab palju energiat. Eriti linnaliikluses peaksid autojuhid sellest hoidma,» soovitab Austria tehnoülevaatusühendus TÜV.
Lisaks, kui uskuda Statoili tootejuhti Teedo Meltsi, on erinevate hinnangute põhjal seisva töötava mootori keskmine kütusekulu 0,5-0,9 L/h. «Kui autojuht kasutab veel ka konditsioneeri või kliimaseadet, siis võib isegi üle 1L/h läbi põletada,» märkis ta.
Ent kuidas kütusekulu vähendada? TÜV soovitab igal võimalusel mootor välja lülitada, kuna see vähendab kütusekulu ega riku autot. Alati võib ka auto koju või Pargi ja Reisi parklasse jätta ning linna ühistranspordiga liikuda - ehk alistuda Tallinna püüdlustele vähendada liikluskoormust.
Tallinna Postimees on varem kajastanud, et enim annavad varasemad bussiraja tunda Viru ringi juures. «Mere puiestee kesklinna suunduv osa ja Viru ring on need kohad, mida vältida tasuks,» kirjutas portaal. Lisaks on tipptunni ajal pidevalt umbes ka Sakala tänav, mis on tingitud Teatri väljaku sulgemisest sõidukitele ning millele on tulemusteta tähelepanu juhtinud ka Solarise kaubanduskeskus.
Lisaks olemasolevatele bussiradadele põhiselt Tallinna südalinnas, teatas linnavalitsus ka uute radade rajamisest.
Bussirajad rajatakse esmalt Paldiski maanteele raudteest kuni Toompuiesteeni ja Endla tänavale raudtee ja Tõnismäe tänavate vahelisele alale, teatas Raepress. Samuti uuendatakse olemasolevaid bussiradasid, mille märgistus on kulunud.
Kavandamisel on ühistranspordi sõidurajad Kaarli puiesteele alates Pärnu maanteest kuni Toompea tänavani ning Paldiski maanteele Toompuiesteest kuni Endla tänava ühistranspordirajani.