Proovisõit: Škoda Superb – uus nägu ja rohkem autot raha eest

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Škoda Superb
Škoda Superb Foto: WhatCar?

Praeguse põlvkonna Škoda Superbiga sai esimene sõiduproov tehtud 2008. aastal, ehk täpselt viis aastat tagasi. Tavaliselt ongi viis aastat mudelipõlvkonna eluiga, ehk oleks justkui paras aeg tuua turule täiesti uus Superb, kirjutab Whatcar?´i peatoimetaja Tõnu Tramm.

Paraku leidis aga Škoda, et praegune on veel küllalt hea ning piirdus esialgu veel kergema mudeliuuendusega. Kui aasta alguses ilmusid esimesed spioonifotod «uuest» Superbist, tundus see uuendus suisa udukerge, sest erinevust praeguse mudeliga polnud üldse märgata.

Õnneks osutus tegelikkus pisut teiseks. Eile Viini lennujaama lähedale proovisõiduks üles rivistatud uusi Superbe oma silmaga vaadates oli muudatused kohe aru saada. Uue tuled, uus kapott, uus pamper, uued esitiivad, taga uued tuled, universaalil uue kujustusega tagaluuk jne. Külgvaates auto muutunud ei ole, samuti piirduvad muudatused sisemuses vaid uue rooliratta ja mõningate uute materjalidega.

Hea sai veel paremaks

Sellele, et Superb on hea auto, on tõepoolest raske vastu vaielda. Eriti universaalversioon, mis on hiiglama mahukas ja kus ei kerki visuaalselt esile ka häirivat «taksikoera» efekti. Just see viimane tegelikult ongi Superbi ainus küsitavus.

Tagaistmel on ruumi nii tohutult, et vägisi tekib küsimus: kas seda ikka tõesti peab nii palju olema? Mitte et see halb oleks. Kui aga vaid auto kere sellest veidi ebaproportsionaalselt pikaks ei veniks…

Kõik muu on aga auto juures nagu nimi ütleb: Superb! Sõidab perfektselt, materjalivalik on viimase peal, lisaks praktilisus ja polegi imestada, et ostjatele see auto meeldib. Kuid alati saab veel paremini. Näiteks oli siiani tagaluugi avamine TwinDoor variandis üsna keeruline, nüüd on asi konkreetne: on kaks nuppu, ühest avaneb luuk n-ö sedaanina, teisest luukpärana.

Lisandunud on ka erinevaid mootori ja käigukasti kombinatsioone: näiteks sai 1,6 TDI 105 hj omale DSG automaatkäigukasti, ehk versioon diisel-automaat on saadaval nüüd juba alates 23 000 eurost. Samuti sai võimsam diiselmootor (2,0 TDI 170 hj) DSG käigukasti ja nelikveo. Varem oli diiselmootor-DSG-4x4 kombinatsioon saadaval vaid nõrgema, 140 hj mootoriga. 170 hj diisel 4x4 oli valikus ainult manuaalina.

Selle versiooni hind algab 30 000 eurost, mida pole just vähe, kuid pisut ringi vaadates selgub, et ega väga palju nelikveolisi diisel-automaate selle raha eest turult ei leia.

Vähemalt mitte samast masinaklassist ja sama võimsusega. Näiteks sama mootoriga Audi A4 quattro koos automaatkäigukastiga maksab 10 000 eurot rohkem, VW Passat samas kombinatsioonis ligi 6000 eurot enam.

Veel võib uus Super uhkeldada oskusega parkida ise mitte üksnes «külgboksi» tänava äärde, vaid ka tänavaga risti, Start-Stopp funktsiooniga 1,4-liitristel ja diiselversioonidel jne. Valikusse on lisandunud ka uued Bi-Xenon esilaternad, mis on Elegance varustusastmel standardis.

Tegemist on uute + AFS II (Adaptive Frontlight System) tuledega, mis kohanduvad automaatselt sõidukiiruse ja –tingimustega. Ja otse loomulikult kaasneb mudeliuuendusega väiksem kütusekulu, mis 1,6 TDI GreenLine versioonil on alanenud koguni 4,2 liitrini 100 km kohta.

Autot raha eest rohkem

Kokkuvõtteks võibki uue Superbi kohta öelda, et autot on nüüd raha eest rohkem kui kunagi varem. See, et mudelivalikusse on lisandunud kaks uut värvi ja et sisemuses on mõned uued materjalid, on üks asi. See, et ees ja taga on popid LED-tuled, teine. Kõige olulisem on aga see, et auto on muutunud ostjale rahakotisõbralikumaks.

Mootorid kulutavad vähem kütust ning baashind algab nüüd juba 18 900 eurost (varem alates 20 140 eurost) ning sõltuvalt mudelist on hind uuel mudelil soodsam kuni 2030 eurot. Kõige enam on kukkunud 1,8 TSi hinnad. Näiteks maksis tavaline DSG käigukastiga 1,8 TSI varem 23 930, nüüd 21 900 eurot. Hinnalangus on muljetavaldav.

Täna müüaksegi juba uut Superbi, esimesest autod peaksid Eestisse jõudma juba juunis.

Meeldis: Sõiduomadused, hind, uued tehnoloogiad

Ei meeldinud: Muudatused siiski üsna kasinad, aeg oleks teha põhjalikum mudeliuuendus

Rohkem pilte autost näeb siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles