Mobiil otsib üles töömehe ja lapse
Mobiilse positsioneerimise põhimõte on lihtne. Iga sisselülitatud mobiiltelefon otsib läheduses asuvaid mobiilside tugijaamu ja annab nende levi tugevust mõõtes operaatorile infot oma asukohast. Seal, kus asub mobiiltelefon, asub suure tõenäosusega ka selle kasutaja. Sarnase asukoha määramisega saab hakkama nii 300- kui ka 3000-kroonine telefon ilma spetsiaalse tarkvara või lisaseadmeta.
Samuti ei sõltu telefoni mudelist positsioneerimise täpsus. Selles on määrav hoopis tugijaamade tihedus antud piirkonnas. Linnades võib telefon kasutaja asukoha reeta mõnekümne, maal mõnesaja meetri täpsusega.
Muretsejale on mobiilne positsioneerimine ideaalne lahendus – vaja vaid internetti, teha päring ja sekundite möödudes on kaardil näha otsitava asukoht. Iga positsioneerimisega kaasneb küll mõnekroonine teenustasu, kuid murekoorem kaob õlult.
Umbusklikumat suhtumist võib aga oodata neilt, keda sel moel jälgima hakatakse. Eks ikka on töö ajal tarvis mõni isiklik sõit teha, sõbral vaja üksiolekut ja rahu ning teismelisel segastel asjaoludel paariks tunniks ära kaduda. Mobiilne positsioneerimine tõmbab sarnastele rõõmudele kriipsu peale. Siiski ei saa asukoha päringut teha igaüks, näiteks Elisa võrgus on see õigus vaid nendel, kelle nimele on registreeritud pere- või äripakett. Lisaks tuleb paketti kuuluvate numbrite kasutajatelt saada nõusolek ning näiteks firmasisese päringu korral saadab EMT tagaotsitud telefonile alati vastavasisulise tekstisõnumi.
Kuhu selline teenus edasi areneda võib ja kas tasub karta, et mobiilifirmad hakkavad jälgima iga kliendi iga liigutust? Põhimõtteliselt on see võimalik, kuid paljude asukohapäringute tegemine nõuab operaatorilt suhteliselt suurt ressurssi ja sarnase info kogumine konkreetsema eesmärgita pole kasulik.
Kuid kui Eesti majandus taas jalad alla saab ja reklaamiturg, turismimajandus elavnevad, võib positsioneerimisteenusest operaatoritele kujuneda siiski lisateenistuse allikas. Näiteks saaks nii sooduspakkumiste või uue rõivakollektsiooni müügile tulekust telefoni teel teavitada neid inimesi, kes parasjagu antud kaupluse lähistel asuvad või jälgida Eestisse saabuvate turistide liikumisteid ning anda ärimeestele soovitusi, kuhu ehitada järjekordne spaa, kohvik või suveniirilett.