Proovisõit: Peugeot 2008- (Tal)linnamaastikule sobilik sõiduriist

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Millised on Peaugeot’ väikeauto 208 baasil tehtud krossover 2008 head ja vead, kirjutab Whacar? Eesti  peatoimetaja Tõnu Tramm.

Juba mõnda aega on whatcar.ee hoidnud oma kodulehel üleval küsimust: «Kumba eelistaksite, kas sama raha eest tavalist kompaktautot või väikeauto baasil tehtud kõrgemat krossoverit?» Ja ehkki vahepeal oli seis üsna võrdne, siis lõplik gallup kipub ikka sinnapoole, et eelistatud on väikene krossover.

Küllap see on ka põhjuseks, miks autotootjad just sedasorti autosid on hakanud ühe enam turule tooma. Ka Peugeot`l pole sellest pääsu. Väikeauto 208 baasil tehtud krossover 2008 on nüüd Eestis ja tema alghind on üsna võrreldav kompaktklassi 308-ga.

Kui esimese alghind on 13 750, siis 308-l 13 200 või 12 999 eurot, sõltuvalt edasimüüjast. Ehk tsipa on 308 isegi soodsam. Kuid kindlasti ei saa see olema takistuseks 2008 edus. Esiteks on 308 juba vana mudel, mis õige pea tootmisest maha läheb ja teiseks, kõrgendatud kerega 2008 on meie oludesse tõepoolest sobivam. Eriti Tallinna liiklusolusid arvestades.

(Linna)maastikule sobiv

Peugeot müüjad on ka ise auto peamise sihtgrupi hästi ära tabanud ning kõikide proovisõiduautode ustele kirjutanud lause «Linnamaastikule sobiv».

Või siis «linnamaastikele», nagu Amservi autodel. Vahet pole, igatahes võib Tallinna tänavaid vaatamata aktiivsele valimiseelsele remondile pidada omamoodi maastikualaks, kuhu tavalise sõiduautoga naljalt ronida ei tihka. Vähemalt käib see suure osa kõrvaltänavate kohta.

Alghinna sisse mahub 1,2-liitrine mootor, võimsusega pisut üle 80 hj. On seda piisavalt või mitte, seda paraku ei oska öelda, sest proovisõiduks olnud 2008 oli kõige võimsama, 1,6-liitrise ja 114 hj diisliga Allure varustuses auto, mis jaksab 1,3 tonnise tühikaaluga autot edasi liigutada vägagi vilkalt.

Sealjuures kütusega igati säästlikult ümber käies, sest tegemist on e-HDi versiooniga, mis ristmikel mootori puhkerežiimi paneb. Kirjade järgi peaks selline auto kulutama keskmiselt vaid 4-liitrit 100 km kohta, linnasõidul 4,7, maanteel 3,6. Proovisõidul me selliseid numbreid paraku küll ei näinud keskmine jäi napilt alla 5 l/100 km, kuid ega väga ei pingutanud ka.

Pigem on tegemist väikese ja vilka linnamaasturiga, mis suisa provotseerib gaasipedaali tugevamalt vajutama. Erineva suurusega tänavaauke triigib auto suhteliselt edukalt, kuid kindlasti oleks tulemus veelgi parem, kui tal oleks all olnud mitte 17 tollised, vaid 16 tollised rehvid. Ehk ostes ei maksa velje suurusega üle pingutada.

2008 pea ainsaks suuremaks miinuseks on see, et suuremat sorti inimesele on ta ikka natuke pisike. Selles mõttes, et kui minusugune lükkab istme taha (õnneks tuleb ka rool järgi, mis on jälle väga suur pluss), siis ristmikul tuleb välja vaadata juba vaat et läbi tagumisse akna. Keskmine uksepost segab nähtavust omajagu ja ega tagaistmele minu taha ikka teine samasugune ära ei mahu.

Uksest sisse-välja käimisega sama lugu, ehk esimest kolm-neli korda kui ma autosse istusin, lõin puusa hooga vastu ukseposti ära. Ehk kogukam inimene peaks vaatama siiski pisut suuremat autot. Väiksemat kasvu inimesel muidugi neid probleeme enam pole.

Maanteeautona tagasihoidlikum

Peugeot 208-lt pärit geenid, ehk pisike rool, üle selle jälgitavad infotabloo jms, loovad nagu juba öeldud, eelduse pigem linnasõiduks, kus juhil vaja rooli kruttida suts sinna-suts tänna, maanteesõiduks tahaks juba väheke rahulikumat autot. 

Et küünarnukid saaksid rahulikult toetada käetugedele, et samal ajal ulatuks rool kenasti pihku, et vedrustus oleks mõnus jne.

Siin jääb 2008 juba omadega jänni. Rool loeb üsna meelalt rekkade sisse sõidetud sõidurööpaid ja nendele paigatud maanteelappe, parema käe küünarnukile pole üldse mingit tuge, vasak käetugi ukse sees jääb minusugusele pikale liiga kaugele ette. Aknalauale toetada juba ulatab aga pikalt seda seal hoida ei ole mugav.

Päris maastikul saab ta aga taas kenasti hakkama. Eks oma osa olnud ka proovisõiduauto M+S aastaringsetest rehvidest, millel hea klotsiga muster ja diiselmootori jõuline pöördemoment, mis lubab kerget autot ka järsematest tõusudest kenasti üles vinnata.

Kliirens on piisav ja täiesti vabalt võib tee pealt otse põllule keerata ilma, et peaks millegi pärast muretsema. Seda vaatamata tõsiasjale, et nelikveolist varianti autole ei pakutagi. Seda peaks mingil moel asendama lisana saadaval olev intelligentne veojõukontroll Grip Control, mille abil saab valida erinevaid seadeid erinevateks maastikutingimusteks.

Vaid kaasreisijatest on kahju, sest arusaamatul kombel ei ole autos mitte ühegi ukse kohal mitte ühtegi käepidet, millest kinni haarata kui auto liigselt raputama hakkab! Jälle kokkuhoid?

Seevastu infolustisüsteem on äge - sama mis 208-l - ehk uhke puutetundlik ekraan, kuhu kuvatakse audioinfo, jooksev kütusekulu jms. Konkreetne auto on varustatud ka parkimisandurite ja iseparkiva süsteemiga, mis töötab igati eeskujulikult. Taas plusspunkt linnasõidu kasuks!

Kokkuvõtteks

Nagu juba eelnevalt kirja sai pandud ja nagu ka Peugeot` ise eeldab, siis linnamaastikule see auto tõepoolest sobib. Puudu on veel vaid automaatkäigukast, mida ei pakuta ühelegi versioonile. 

Linnas oleks see aga teadupoolest igati asjaks. Ka pärismaastikul saab kergkaalus 2008 kenasti hakkama kui see vajadus peaks tekkima. Maanteele sobivusega on aga juba pisut probleeme.

Millist varianti aga eelistada? Konkreetne proovisõiduauto maksis näiteks juba ligi 22 000 eurot, mis ületab servapidi uue Honda CR-V alghinda ja see on tavatarbija jaoks juba selgelt liiga kõrge hind selle auto eest.  

Kui tegemist on ainult linnasõiduga, siis tegelikult peaks ka 1,2-liitrine mootor oma asja ära ajama. Kütust ta väga palju ei tarbi, linnakulu jääb tänu nelikveo puudumisele kirjade järgi 6 liitri piiresse. 

Samas saaks selle mootoriga aga juba üsna mõistliku hinnaga Active varustuse, kus on olemas puutetundliku ekraaniga raadio ja kliimaseade, mida kõige lahjemale, Access varustusele, ei saa ka raha eest mitte (ka tavalise raadio eest tuleb Accessi puhul eraldi maksta).

Maksab selline 1,2-liitrine Active variant 14 950 eurot, mis on selle auto eest veel üsna mõistlik hind. Kui tahta aga diislit, siis odavamat 1,4-liitrist saab paraku vaid Access varustuses, Active varustus algab alles 1,6-liitrisest ja seal maksab too juba 17 150 eurot.  

Nii, et eks nuputamist siin on ja igal pool välja reklaamitud „hind alates“ on selle auto puhul kahjuks natuke liiga kehv pakkumine, et seda väga tõsiselt võtta. Ilma raadio ja kliimaseadmeta uut autot osta, see ei ole ammu enam teema. Aga muidu on auto tubli. 

Meeldis: Maastikusuutlikkus, disain, esiistmete ergonoomika.

Ei meeldinud: Sõiduomadused maanteel, baasmudeli kasin varustus.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles