Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Animatsioonid häirivad ettekande jälgimist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: AFP / Scanpix

Viimaste aastakümnete jooksul on Microsofti Powerpointist saanud ettekannete pidamisel lahutamatu abimees, kuid selle põnevaks muutmiseks kasutatavad animatsioonid võivad teadlaste sõnul loengu jälgimist hoopist raskendada.


Animatsioonide abil võib slaidi sisu lõbusaid tiire tehes sisse lennata, vähehaaval taustast välja ilmuda, järk-järgult ekraanile tulla ja nii edasi, vahendab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal

Novaator

.

Stephen Mahar ja tema kolleegid Põhja-Carolina Wilmingtoni ülikoolist esitasid samasisulise Powerpointi loengu kahes variandis, mis erinesid vaid animatsioonide kasutamise poolest.

Seejärel uuriti, kui hästi loengut kuulanud üliõpilased hiljem loengu sisu mäletasid ja mõistsid. Nii selgus, et animeerimata loengut vaadanud tudengid sooritasid loengujärgsed testid oluliselt paremini kui animeeritud loengut vaadanud tudengid.

Tudengid mäletasid staatiliste slaidide detaile tunduvalt paremini. Animeeritud slaidid, mille sisu ilmus ekraanile järk-järgult, nõudsid kokkuvõttes palju rohkem keskendumist, mistõttu sisu oli raskem meelde jätta. Lisaks oli slaidi terviklik sisu nähtaval lühemat aega.

Kuigi küsitluste põhjal on teada, et tudengitele meeldivad animeeritud Powerpointi slaidid, tuleb antud uurimuse põhjal järeldada, et tegemist on vaid tähelepanu kõrvale juhtiva meelelahutusega.

Teadlased rõhutavad aga, et nende uurimus keskendus eelkõige uute põhimõtete õppimisele animeeritud slaidide abil. On võimalik, et muud tüüpi ettekannete puhul on animatsioonide mõju siiski positiivne. Järgnevates uurimustes püütakse seda võimalust põhjalikumalt uurida.

Märksõnad

Tagasi üles