Arvuti on osale lastest saanud igapäeva lahutamatuks osaks ning sõit suveks maale toob tõenäoliselt suure protesti nii mõneski perekonnas, kui maamajas pole üles seatud WiFi-ruuterit ja kaasa pakitud rüperaali.
Mida lapsed internetis teevad?
Miks on arvuti laste jaoks nii oluline ja mida nad sellega teevad, uuris Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloog Ingrid Maadvere.
Ta viis sel kevadel oma kooli 140 õpilase seas läbi küsitluse, millest selgus, et põhi- ja keskkooli õpilased avavad kodus arvuti sageli õppimiseks. Kui lisada arvutile ka muusika, siis on kodutööde tegemiseks saavutatud ideaalne keskkond.
Küsitlusest ilmnesid ka õpilaste jaoks olulisemad veebilehed. Popimate külgede seas oli kooli ja õppimisega seotud külgi igas astmes: algkoolis Miksike ning põhi- ja keskkoolis E-kool. Vanemad kooliastmed olid ka usinad Google otsimootori kasutajad.
Siiski ei ole õppimine ja hinnete vaatamine ainukesed tegevused, milleks lastel arvutit tarvis läheb. Mängud, meelelahutus ja suhtlemine on samuti tähtsad. Algkasside õpilaste lemmiksaitide sekka kuulusid mängukeskkonnad Y8,Y3, Lastekas ja Mängukoobas. Põhikoolis olid lemmikud suhtluskeskkond Orkut ja videoportaal Youtube.
Gümnaasiumiõpilaste seas oli samuti oluline Orkut, kuid nad nimetasid palju ka uudisteportaale nagu Elu24 ja Delfi.
Maadvere kommenteeris, et kasvava põlvkonna elu pea iga aspekt ongi seotud arvuti ja internetiga. Koolitööd, hinded, info, sõbrad, uudised, meelelahutus – kõik on nende jaoks koondunud arvutisse, internetti.
Selle põlvkonna jaoks on Maadvere leidnud ka tabava nimetuse: digitaalsed põliselanikud. Need on lapsed, kes on kasvanud arvutihiir pihus ja kes õpivad enne arvutit kasutama kui lugema-kirjutama. Vanematel tuleb leppida digitaalse immigrandi staatusega ja olukorraga kohaneda.