Tänavu märtsi lõpuks kasvas aastatagusega võrreldes Eesti kolmest suuremast mobiilioperaatorist enim ehk tervelt 15 000 võrra EMT klientide arv.
Aastaga kasvas enim EMT klientide arv
Kokku oli esimese kvartali lõpus EMT-l 766 000 klienti ning kasv tuli firma avaliku suhete juhi Kaja Sepa sõnul lepinguliste klientide arvelt, kelle hulk küündis pea poole miljonini.
Kõnekaardiklientide arv jäi aga samaks. «Loomulikult on seal liikumisi toimunud, on lahkutud ja juurde tuldud, aga koondtulemuseks on täpselt sama seis, mis aasta tagasi,» selgitas Sepp.
Järgmisena kasvas Elisa klientide arv: 10 200 võrra 337 600 kliendini tänavu esimese kvartali lõpus. Tele2 klientide arv samal ajal aga hoopis langes 6000 kliendi võrra 489 000ni.
Samas märkis Tele2 turundusdirektor Kristjan Seema, et numbriliikuvus on neile kasuks tulnud ning tehnilise järelevalve ameti andmetel tuleb neile rohkem EMT ja Elisa kliente, kui konkurentide juurde ära läheb. «Täna meie selgelt võidame kliente konkurentidelt,» kinnitas ta.
Klientide koguarvu langus on Seema selgitusel tingitud mitteaktiivsete kõnekaartide kinniminekust, millel võib omakorda olla kaks põhjust.
Esiteks võis Seema sõnul noorematel inimestel varem olla mitu kõnekaarti, kuid rahalise olukorra halvenedes vaadati need üle ja loobuti ebavajalikest. Teiseks kasutatakse palju kõnekaarte firma turundusdirektori sõnul lühiajaliselt, näiteks korteri müümisel. «Tõenäoliselt on see turg ka oluliselt kukkunud,» märkis ta.
EMT avalike suhete juhi Kaja Sepa sõnul tulevad kõigi operaatorite uued kliendid suuremas osas konkurentide juurest, sest uusi kasutajaid tuleb aina vähem. «Isegi lapsed on juba üha varasemas eas mobiliseeritud ja kuna mobiliseerumise ikka jõuavad nüüd üha väheneva sündivusega aastakäikude lapsed, siis uusi kliente jääb aina vähemaks,» märkis Sepp.
Meediasõda Elisa ja EMT vahel
Kuigi möödunud aasta sügisel meedia vahendusel parima leviala teemaliste reklaamlausete pärast peetud sõja taga võis näha Elisa soovi EMT-le ära panna ja ise esimeseks tõusta, ei ole Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul seda siiski plaanis.
Meenutame lugejatele. Kõigepealt pöördus Elisa tarbijakaitseameti poole palvega ära keelata ebatõest infot jagav EMT reklaam, kus kuulutati, et viimase leviala on maailma parim. Tehnilise järelevalve amet polnud aga samal ajal nõus Elisa esitatud väitega, et nende levi on Tallinna parim.
Elisa väidetele ei jätnud vastamata ka EMT, kinnitades, et Elisa eksitab tarbijaid ning EMT võrk on parima levialaga. Meedia vahendusel vaieldi ka erinevate tehniliste detailide üle, milles üritati teineteist üla trumbata.
Elisa andis lõpuks sisse ka taotluse sõnaühendi «parim leviala» registreerimiseks kaubamärgina ning firma kommunikatsioonijuhi Marika Raiski sõnul on taotlus siiani menetluses.
Hiiepuu sõnul tõstis Elisa toona teema selle pärast üles, et nende hinnangul ei saa üks operaator kogu aeg öelda, et ta on parim. «EMT pole kordagi tegelikult ühtegi mõõtmistulemust näidanud ehk tegelikult ta on ratsutanud nii-öelda oma ajaloolise pärandi seljas,» märkis Hiiepuu.
Nüüd on aga Elisa keskendunud täissidepakettide pakkumisele ning parima leviala asemel rõhutab hoopis seda, et ollakse täissideoperaator. Siiski arvas Hiiepuu, et vaidlemisest oli tookord kasu, sest teadlikkus Elisa kvaliteedist kasvas.
Millega aga levisõda siiski lõppes? «Kas ta lõppenud on, kes seda oskab öelda,» kommenteeris Kaja Sepp. EMT reklaami tema sõnul aga keegi ära ei keelanud. Elisa pidi firma kommunikatsioonijuhi Marika Raiski sõnul tehnilise järelevalve ameti nõudmisel oma reklaamidelt eemaldama viite ameti mõõtmistulemustele, sest selle viite kasutamise kohta polnud luba küsitud.