Tänapäeva mõistes tohutult raske ja kallis seade muutis miljonite inimeste muusikakuulamise harjumusi.
Sony Walkman sai 30-aastaseks
1. juulil 1979. aastal tutvustas Sony uut muusikakuulamise kontseptsiooni: võimalust oma lemmikhelindid portatiivse kassettmaki ja kõrvaklappidega kõikjale kaasa võtta, vahendab Toptechnews.com. Tähtsaim uuendus oli see, et nüüdsest muutus muusikakuulamine linnaruumis isiklikuks asjaks. Enam ei pidanud sa lemmikbiite transistorraadio või
i kõlarite kaudu kaaskodanikega jagama. Esimene Walkman kaalus muljetavaldavalt 390 grammi ja maksis 340 1979.a. dollarit.
Kui täpne olla, siis Sony ei leiutanud portatiivset kassetimängijat. Juba 1972. aastal konstrueeris Saksa-Brasiilia päritolu Andreas Pavel täpselt samal põhimõttel töötava seadme. Ta pakkus seda ITTle, Grundigile, Yamahale ning Philipsile, aga kompaniid leidsid, et publik pole valmis avalikus kohas kõrvaklappidest muusikat kuulama - kelle seda veel vaja oleks! Pavel patenteeris oma leiutise 1977.a. Itaalias, hiljem Saksmaal, Inglismaal ja Jaapanis. Pärast Walkmani ilmumist käis Pavel Sonyga kohut ja sai 2004.a. Sony käest üle 10 miljoni dollari suuruse hüvitise ja osa mõnede Walkmani mudelite müügitulust.
Omaaegne Walkman oli muidugi tänapäevase mp3-pleieri kasutaja jaoks õudusunenägu. Lugusid sai kuulata vaid kindlas järjekorras, elektrimootor õgis patareisid, see oli raske ja kohmakas, aeglaselt liikuvale ja kitsale kassetile salvestatud helisignaali kvaliteet kehvem ka 128kbps mp3-failist. Aga Sony rabas innovatiivsusega: sa võid oma muusika kõikjale kaasa võtta ja seda teisi häirimata kuulata. Seadme kõige suuremaks veaks pidas Sony turundusosakond just selle kõige tugevamat omadust, kõrvaklappe. Tollal seostati avalikus kohas kõrvaklappide kandmist eeskätt vaegkuulmisega. Õige pea said turud täis teiste tootjate kloone, mängijad muutusid väiksemaks, kergemaks ja energiasäästlikumaks, kuni portatiivse CD mängija Sony Discman ning selle kloonide ilmumine 1984.a. kassetituru vähehaaval välja suretas.
Esimese kahe kuu jooksul müüs Sony 30 000 Walkmani, kümne aasta jooksul 50 miljonit ning 30 aasta jooksul kokku 385 miljonit Walkmani logo kandvat portatiivset muusikamasinat. Tõsi, selle koguarvu hulka kuuluvad ka CD-mängijad, hiljem veel mindiski ja tänapäeval mp3-mängijad. Võrdluseks, Apple, kes defineeris 21. sajandi kaasaskantav muusika idee, on kõigest 8 aasta jooksul müünud 210 miljonit iPodi.