Suvisel ajal liigutakse rohkem ringi ja reeglina ikka mootori jõul. Iga transpordivahend, olgu see siis mootorratas, auto või buss vajab mootori ja transmissiooni tööks õli. Tihti juhtub, et õlinivoo kontrollimine ununeb sootuks ja armatuurlaual hakkab põlema oranž või lausa punane märgutuli.
Erinevaid mootoriõlisid ei maksa segada
Kui punane tuli teatab õlikoguse langusest kriitilise piirini, on kindel soovitus esimesel võimalusel õli juurde valada. Reeglina ei teata, mis õli täpselt mootoris on, ja kui see peakski teada olema, ei pruugi vajalikku määrdeainet ettejuhtuvas müügikohas olla. Tekib küsimus, millist õli tohib olemasolevale õlile peale valada ja kas üldse on lubatud erinevaid õlisid omavahel segada?
Erinevate õlide omavahelisest segamisest tuleks üldjuhul hoiduda. Kui segamine on möödapääsmatu, püüdke lisada sama tootja teist sarnase kvaliteediga (sama API, ACEA klassiga) õlimarki.
Suures hädas kehtib reegel, et parem on sõita õliga kui ilma õlita ehk häda korral lisage seda mootoriõli, mida teil hankida õnnestub.
Viimase soovituse järgmisel on muidugi olemas oht, et erinevate tootjate lisandid ei sobi omavahel kokku ja õli hakkab vahutama või tekib sete. Pärast seda võib juhtuda, et lähitulevikus tuleb ette võtta täielik õlivahetus.