Alates 2010. aasta aprillist peavad uutel USAs registreeritud lennukitel olema varuakudega mustad kastid. Vanematele lennukitele laieneb see 2012. aastal, kui nõue jõustub ka Euroopas.
Lennukite mustad kastid saavad tagavaraakud
Nimelt on mustade kastide salvestus lennuõnnetuste põhjuste uurimisel peamine infoallikas, kuid vahel neid salvestusi lihtsalt pole, vahendab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal
.
Nii juhtus näiteks 1998. aastal Kanada ranniku lähedal ookeani kukkunud Swissairi lennukiga MD-11, mille elektrisüsteemis puhkenud tulekahju tõttu ei salvestanud mustad kastid mitte midagi 5 minuti ja 37 sekundi jooksul enne lennuki ookeani kukkumist.
Nii polnud uurijatel mingeid andmeid selle kohta, kuidas käitus meeskond või mis toimus lennuki pardal. Õnnetuses hukkusid kõik 229 pardal viibinud inimest.
Mustade kastide toide on tagatud kolmekordselt - kui üks vooluahel peaks katkema, siis lülitub kast ümber varuvariandile. Kuid kui vool üldse kaob, siis katkeb ka salvestamine.
Rahvusvaheline tsiviillennunduse organisatsioon soovitas mustade kastide varuakudega varustamist juba 2004. aastal, kuid tehniliste probleemide tõttu ei saanud siis soovitus tõeks.