Sõidueksamilt läbisaamise protsent on viimase viie aasta jooksul olnud stabiilselt languses, olles praeguseks jõudnud 52 protsendi piirimaile.
Peamine probleem sõidueksamil on tähelepanematus
Peamine probleem, miks sõidueksam edukalt sooritamata jääb, on tähelepanematus ja ebapiisav praktiline kogemus, mistõttu tekivad liiklusohtlikud olukorrad, ning ka liiklusreeglitega mittearvestamine.
Linnasõidul põhjustab kõige enam probleeme vasakpöörde sooritamine ning ristmike ületamine, kusjuures peavalu põhjustavad nii reguleeritud ja reguleerimata kui ka ringliiklusega ristmikud.
Palju vigu tehakse ka sõiduraja vahetamisel. Asulavälisel teel eksitakse enim tagasipöörde sooritamisel.
Vigade põhjus on liiklusmärkide ja teekattemärgistustega mitte arvestamine ning teeandmise kohustuse ja sõidueesõiguse nõude mittetäitmine. Puudujääke on noorte juhikandidaatide tähelepanelikkusel ja liikluse jälgimisel, mis viitavad vähesele sõidukogemusele.
Sageli eksitakse ka sõiduteel paiknemise ja liiklusoludele sobiva sõidukiiruse valimisega.
Kergemate eksimuste osas valmistab probleeme sõidu alustamine pärast seismajäämist. Noor juht ei suuda pärast seismajäämist näiteks ristmiku ees piisavalt kiiresti sõitu alustada, on kõhklev ning sellega takistab ta teisi liiklejaid. Sageli on see probleemiks just linnasõidul.
Asulavälisel teel on suurim probleem sobiva sõidukiiruse valimine liiklusvoolus ning teiste liiklejate põhjendamatu takistamine. Seetõttu on ministeeriumile esitatud ettepanek suurendada tulevikus maanteesõidu osakaalu riiklikus õppekavas.
Kokkuvõtteks võib öelda, et ebapiisavad sõiduoskused takistavad õpilastel keskenduda liiklusele ning seetõttu ei olda piisavalt tähelepanelikud ja eksitakse liikluseeskirja nõuete vastu.