Autokooli juhataja: sõidueksami läbijate protsent võib olla liiga kõrge

Sandra Maasalu
, Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juhiluba väärib heade sõiduoskustega juht.
Juhiluba väärib heade sõiduoskustega juht. Foto: Ove Maidla.

Langev sõidueksami läbijate protsent näitab, et oskamatuid juhte lastakse vähem liiklusesse, leiab autokooli OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madar.

«Mina ei näe isiklikult selles osas küll mingit traagikat, et meie sõidueksamilt läbisaamise protsent on 52. Näiteks Hollandis ja Inglismaal on see alla 50 ja kui me vaatame sealset liiklusturvalisust võrdluses Eesti liiklusturvalisus, siis minu nägemus on, et võib-olla meie sõidueksamitest saab veel liiga palju inimesi läbi,» ütles Indrek Madar. «Hollandis näiteks ei ole autokoolis käimine üldse kohustuslik.»

«Täna öeldakse, et sõidueksami läbijate protsent on alanenud, aga see on võib-olla tänu eksamineerijate heale tööle,» märkis Madar. Ta tõdes, et kui inimesel ei ole autosõit selge, on ta endale ja teistele ohtlik ning teda ei tohi liiklusesse lasta.

Madar ütles, et ei oska kommenteerida, mille alusel sõidueksami vastuvõtjad oma järeldusi teevad, kuid tõi sagedastele läbikukkumistele mitu põhjust. Esimene aspekt on tema sõnul õppeaeg ja -maht. B-kategooria juhiloa taotlemiseks on ette nähtud 41 teooriatundi ja 40 sõidukorda.

«Meie autokoolis Tallinnas kulub sõidu õppimisele umbes 70 sõidukorda, meie Rakvere filiaalis pääsevad inimesed eksamile orienteeruvalt 45 sõidukorraga ehk oluliselt vähemaga. Samas eksami läbisaamisprotsent on Rakveres oluliselt kõrgem kui Tallinnas,» rääkis ta.

«Seega üks pool on see, kus inimene eksami sooritab ja kus õpib: kas Eesti väikelinnas või Tallinnas-Tartus. Erinevused on kindlasti sees,» arutles Madar. Ta märkis, et võib tekkida küsimus, kas maainimesed oskavadki tõesti paremini sõita kuna on maast madalast traktoriga põllul harjutanud.

Lisaks tõi Madar välja probleemi, et autokooli sõidueksami sooritamise ja Maanteeameti eksami vahele võib inimesel jääda mitu kuud. «Kui ei olnud veel eksamisõidukeid ja käidi eksamil kooli õppeautodega, siis säilis side õpilase ja õpetaja vahel kuni ARKi sõidueksamini. Tänasel hetkel ei pruugi see aga nii olla,» rääkis Madar.

«Enne eksamit on võimalik teooria iseseisvalt üle korrata, aga sõidu poolt ei pruugi see inimene pärast autokooli eksamit rohkem olla saanudki. Kui niigi väheste kogemustega inimesel tekib pikk paus ja ta läheb siis eksamile, on suhteliselt loomulik, et ta eksamit ära ei tee.»

Madar ütles, et autokoolitust tuleks suunata vastavalt liiklusõnnetuste statistikale. Nende järgi on inimestel kõige kesisemad teadmised möödasõidust, mida aga ongi autokoolis raske õpetada.

Eile avaldas Maanteeamet statistika, mille kohaselt on sõidueksamilt läbisaamise protsent viimase viie aasta jooksul olnud stabiilselt languses, olles praeguseks jõudnud 52 protsendi piirimaile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles