Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tuleviku autorehvid tehakse taimedest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Ants Liigus

Värske uurimuse kohaselt sobivad taimsed kiud suurepäraselt autorehvide koostisosadeks.


Mikrokristallilist tselluloosi saab teadlaste sõnul valmistada kõigist taimekiududest. See materjal võiks osaliselt asendada autokummides tugevdava täitena kasutatavat ränidioksiidi, vahendab Tartu Ülikooli tehnoloogiaportaal

Novaator

.

Esialgsete katsetuste põhjal järeldati, et taimede abil saaks rehve teha odavamalt, lisaks oleksid rehvid kuumusele vastupidavamad ja aitaksid kokku hoida kütust, kirjutas LiveScience.

«Uus materjal osutus katsetuste põhjal lausa üllatavalt kasulikuks,» ütles Oregoni ülikooli teadlane Kaichang Li. «See avastus võib viia üle pika aja esimese tõeliselt revolutsioonilise muudatuseni rehvide tootmisel.»

Tselluloosikiude on juba mõnda aega kasutatud mõnda tüüpi kummi ja autoosade tugevdamisel, näiteks turvavöödes või isolatsioonimaterjalides, kuid mitte kunagi rehvides, kus täiteainena eelistatakse ränidioksiidi ja söemusta.

Söemusta valmistatakse aga üha kallinevast naftast ning ränidioksiidi tootmine on väga energiakulukas. Mõlemad materjalid on väga tihedad ja vähendavad autode kütuseefektiivsust.

Katsete käigus asendasid teadlased kuni 12 protsenti rehvitootmisel kasutatavast ränidioksiidist mikrokristallilise tselluloosiga. See vähendas kummimaterjali tootmiseks vajalikku energiakogust, parandas materjali vastupidavust kuumusele ning säilitas samas rehvidele vajaliku tugevuse.

Märksõnad

Tagasi üles