Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Audi A4 Allroad Quattro

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Autonet.ee

Suve alguses jõudis Eestisse uus Audi A4 Allroad Quattro. Nagu nimigi ütleb, põhineb see A4-l, täpsemalt küll universaalkerega A4 Avandil. Allroad omakorda tähendab suuremat kliirensit, rööbet, pikkust ja laiust - ikka parema juhitavuse ja maastikuomaduste pärast.


Audi A4 Allroad Quattro on nelikveoline ning seda kõigi kolme mootoriversiooni puhul, kirjutab

Autonet.ee

.

Mitmel korral «Engine of the Year» tiitliga pärjatud 2-liitrine TFSI bensiinimootor arendab 155 kW/211 hj, 350 Nm pöördemomenti ning kiirendab auto paigaltstardist 100-kilomeetrise tunnikiiruseni 6,9 sekundiga.

Lisaks on valida kahe diiselmootori vahel: 2.0 TDI pakub 125 kW/170 hj ning samasugust pöördemomenti kui 2-liitrine bensiinimootor. 2-liitrine diiselmootor viib Audi A4 Allroad Quattro nullist sajani 8,9 sekundiga ning auto lõppkiirus ulatub 213 km/h.

Kõige võimsam, 6-silindriline 3.0 TDI jõuallikas, arendab 176 kW/240 hj ja pöördemomenti 500 Nm, võimaldades kiirendust nullist sajani 6,4 sekundit. Proovisõiduauto oligi just viimati mainitud mootoriga modifikatsioon.

Tänu massiivsematele põrkeraudadele ning kerelaienditele on A4 Allroad võrreldes Avandiga mõnevõrra pikem ja ka laiem. Sõiduki rööbe on paar sentimeetrit kasvanud, samuti on suurem kliirens tõstnud auto kõrgust kokku ligi 6 cm võrra.

Auto sees ja pagasiruumis on mõõdud jäänud samaks - pakiruumi maht on 490 liitrit, mida on võimalik istmete allaklappimise teel suurendada 1 430 liitrini. Pikk teljevahe 2,81 meetrit pakub ruumikat salongi ja tagab samal ajal ka auto head püsivus- ja juhitavusomadused.

Auto välimuses domineerivad Audi A6 Allroad Quattrolt tuttava disainiga, tihedate kroomitud vertikaalsete liistudega Singleframe iluvõre ning kõrgemad katusereelingud. Auto tagaosas on alumiiniumdisainiga põhjakaitsesse integreeritud kaks väljalasketoru, mis 2.0 TDI versiooni puhul asuvad ühe paarina vasakul pool ning 2.0 TFSI ja 3.0 TDI mootoriversiooni puhul eraldi nii vasakus kui paremas ääres.

Koos LED-päevasõidutuledega on A4 Allroad Quattrol kasutusel ka uue disainiga LED-tagatuled. Kuigi paremate maastikuomadustega, millele viitab auto põhjakaitse, on A4 Allroadi juures siiski tegemist valdavalt asfaldile mõeldud autoga.

Tõsi ta on, maastikuomadused ja meie linnatänavad sobivad kokku absoluutselt täiuslikult ning praegu olekski ehk mõttekas tavalise sedaani asemele just kõrgem Allroad-modifikatsioon muretseda. Seda enam, et kõnealuse auto kere on tavapärasest jäigem ning ebatasasustega tuleb auto üllatavalt hästi toime ka linnavälistel teedel.

Mainigem ära ka kütusekulu näitajad 100-kilomeetri kohta: 2.0 TFSI: 8,1 liitrit; 2.0 TDI: 6,4 liitrit ja 3.0 TDI: 7,1 liitrit. 2-liitrine diiselmootor on saadaval manuaalkastiga, võimsamatele mootoriversioonidele pakub Audi 7-käigulist S-tronic käigukasti. Efektiivse ja säästliku jõudluse tagamiseks on kõik kolm mootorit varustatud süsteemiga, mis konverteerib pidurdusenergia taaskasutatavaks elektrienergiaks.

Kuigi diiselmootor on juba iseenesest bensiini põletavast jõuallikast häälekam, ei pääse selle tekitatav müra kuidagi autosõitu segama. Ühtlasel sõidul pole jõuallikast kuulda ei kippu ega kõppu, kiirendamiselgi kuuleb seda vaid niipalju, et diislit bensiinimootorist eristada.

Uuendusliku varustusena pakub Audi traditsiooniliste ESP, ABS ja ASR juhtimisstabiilsust tagavate süsteemide kõrval ORD-süsteemi (Offroad Detection), mis automaatselt identifitseerib pinnase, millel auto liigub ning vastavalt sellele rakendab ka teisi ohutussüsteeme.

A4 Allroadiga sõites aga tekkis hoopiski üks kummaline paralleel. Ühtäkki meenus, et just umbes sama sõiduelamuse pakuvad nii Audi Q7, Q5 kui ka väiksemad Audi sedaanid ja universaalid, millega varasemalt sõitma juhtutud. Hea küll, arvestame siit R8 välja, kuna tegu on absoluutse tippkategooria sõiduvahendiga ning ringrajal kihutamist tänavasõiduga samuti kuidagi võrrelda ei kannata.

Siiski, istunud autosse ja vajutanud gaasipedaali, tajud korraga, et see on ju Audi. Polegi päris selge, kuidas selline arusaam tekib, aga korraga lendab ootuste latt kõrgele ning vähesed margid suudavad sellele vastavat taset pakkuda. Meenuvad sõnad ühest Marillioni laulust: «we are pilots of passion», mis ehk annavadki kõige õigemini edasi seda tunnet, mis Audiga sõites tekib.

Kindlasti on A4 Allroad auto, milles tahaks kohe väga pikka reisi ette võtta. Kogu juhi töökoha disaini on korralikult läbi mõeldud ning ergonoomiline. Vahest ehk MMI ehk multimeediakeskuse kasutamine vajab pisut meeldetuletamist, auto igapäevasel tarbimisel aga sellist probleemi ju ei teki. Samas ei tähenda süsteemi keerukus sugugi halba helikõla või informatsiooni vähesust, vaid otse vastupidi.

Kõnealuse mudeli hinnad algavad esindustes 590 500 kroonist.

Märksõnad

Tagasi üles