Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Kauaoodatud Nissan GT-Ri sünnilugu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Erala
Copy
Nissan GT-R.
Nissan GT-R. Foto: Autonet.ee

Autoportaali

Autonet.ee

arhiividest võib leida mõni päev tagasi Eestisse saabunud Nissani viimase põlvkonna sportauto GT-Ri sünniloo.

Kuigi Autonet pole teab mis vana autoportaal, katavad need kaheksa-üheksa aastat, mille vältel nad autouudiseid avaldatud on, täielikult viimase Nissan GT-Ri sünniloo. Arhiivis sobrades hakkas esimene vihje silma juba aastast 2001 ja tolles loos avaldatud fotot võib pidada tänase autoga enam-vähem samas disainistiilis olevaks.

2002. aasta lõpus võeti vana põlvkond tootmisest maha ning järgnes pea kolmeaastane vaikus, mille vältel spekuleeriti mitmeid kordi kas uus GT-R üldse tuleb või ei tule.

2005. aasta sügisel näidati Tokyos uue põlve esimest prototüüpi, mis nägi juba täiesti arvestatav välja. Valmis mudeli ametliku esitluseni jäi siis veel kaks aastat ning jälle valiti Tokyo selleks kohaks, kus lõpliku lihvi saanud auto avalikkuse ette toodi.

Edasine aga oli juba üllatus kõigile, sealhulgas ka Nissani inimestele – eelmisel aasta Genfis euroversiooni esitluseks oli masin kogunud juba niipalju tellimusi, et uutel soovijatel tuli tipphetkel järjekorras lausa kaks aastat oodata.

Majanduskriisist põhjustatuna on tänaseks päevaks seis küll poole paremaks läinud, kuid ikkagi ei ole just palju masinaid, mille täna tellides alles järgmise aasta märtsis kätte võiks saada.

Nissan on sportautosid tootnud juba üle neljakümne aasta ja eks kõik autosõbrad tea Silvia- ja Z-seeriat. Esimest GT-R-i esitleti 1969. aasta Tokyo autonäitusel. Hüüdnime Godzilla teenis välja selle teine põlvkond, mida müüdi valdavalt eelmise sajandi viimasel kümnendil. Tol ajal tunti neid pigem Skyline´idena, sest tähistust GT-R kasutati alles nime lõpus.

Tagasi üles