Riik vaatab autokoolide õppekava muutmisel üle kohustuslike platsisõidu tundide arvu

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaitseväes töötavad arstid saavad õiguse kontrollida juhiloa taotleja tervist.
Kaitseväes töötavad arstid saavad õiguse kontrollida juhiloa taotleja tervist. Foto: Elmo Riig / Sakala

Maanteeameti eksamiosakonna Toivo Kanguri sõnul analüüsitakse autokoolide õppekava muutmisel ka kohustuslike platsisõidu tundide arvu, mille vastu paljud autokoolide õpetajad eksivad.

Riikliku õppekava kohaselt võib koolitaja õpilase lubada liiklusesse alles pärast linnasõidueelse sõiduoskuse hindamist. Eelnevalt peab õpilane harjutama sõitmist platsil kokku kaheksa sõidukorda.

«Auto valitsemise oskuse kontrollimine toimub õpingute algusosas õppeplatsil vastavate sõiduharjutuste sooritamise oskuse hindamise teel. Selle tulemusena peab selguma, kas õpilane oskab piisava vilumusega autot juhtida võimaldamaks sõiduõppe alustamist liikluses,» selgitas Kangur ning lisas, et kui liiklemisel kasutatavad tüüpilised juhtimisliigutused on omandatud hästi, siis edeneb ka liikluses antav õpetus paremini.

Samas tõdeb Kangur, et autokooli tulnud inimesed on oma oskustelt, eelneva kogemuse ning õpivõime poolest erinevad.

Riiklik õppekava sätestab Kanguri sõnul minimaalsed nõuded ning linnasõidule lubamist peab siiski hindama sõiduõpetaja.

«Koolitus on kahepoolne protsess ning koostöö koolitaja ja koolitatava vahel. Sõiduõpetaja peab hindama juhikandidaadi oskusi ning kui vaja, siis juhendama õpilast platsil seni, kuni vajalik sõiduvilumus on omandatud või suunama ta sellise liikluskoormusega tänavatele, mis tema võimetele kohased,» selgitas Kangur.

See tähendab, et õppekava kohaselt võib sõiduõpetaja platsil õpilasega harjutada rohkem, kui kaheksa sõidukorda, kuid ei jäta võimalust heade sõiduoskustega õpilasega varem liiklusesse minna.

Just see on aga praegu peamiseks rikkumiseks, mida kahe nädala eest läbi viidud reidi käigus tuvastati.

Julgestuspolitsei pressiesindaja Priit Talve sõnul kontrolliti reidi käigus 17 õppesõiduautot, millest kõigile nõuetele vastas ainult kolm. Peamiseks rikkumiseks oli just õppurite varajane linnaliiklusesse lubamine.

Toivo Kanguri sõnul on hetkel muutmisel autokoolide riiklik õppekava ning selle käigus vaadatakse läbi ka platsisõidu maht.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles