Päevatoimetaja:
Kaido Einama

ECall teatab Euroopas autoavariist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Raske avarii.
Raske avarii. Foto: Caro / Scanpix

Täna allkirjastas mobiilsideoperaatorite ühendus GSM Association ELi memorandumi toetamaks eCalli hädaabikõnede süsteemi kasutuselevõttu kogu Euroopas.

eCall on õnnetuste puhul sõidukist automaatselt hädaabiinfot edastav süsteem, mis Euroopas täielikult rakendatuna võib päästa aastas kuni 2500 inimese elu ja vähendada vigastuste raskust 10-15 protsendi võrra, teatas Euroopa Komisjon.

Kui auto satub raskesse liiklusõnnetusse, teatab eCall automaatselt numbril 112 auto asukoha lähimasse häirekeskusesse.

See aitab kiirelt reageerida juhul, kui inimesed ei tea auto asukohta või ei suuda seda teatada. Eestis säästaks uus tehnoloogia aastas kümneid inimelusid.

ECalli kasutuselevõtuks peavad koostööd tegema nii ametiasutused, autotootjad kui ka mobiilioperaatorid.

Et eCalli saaks täiel määral kasutama hakata, peavad kõigi ELi liikmesriikide auto- ja telekommunikatsiooniettevõtjad tagama, et hädaabikeskused oleksid tehniliselt võimelised eCalli süsteemi kaudu edastatavatele väljakutsetele reageerima.

Selleks on olemas tehnoloogia ning kokkulepped ühistes standardites, kuid kuus liikmesriiki - Iirimaa, Läti, Malta, Prantsusmaa, Taani ja Ühendkuningriik - pole peamiselt majanduslikel põhjustel veel valmis süsteemi toetama.

Eesti on eCalli rakendamist võimaldavale memorandumile alla kirjutanud.

eCalli süsteem võimaldab ühtlasi paremini hallata liiklusummikuid ning kasutada autos selliseid teenuseid nagu satelliitnavigatsioon.

Tagasi üles