Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro - avatud katusega maanteerakett

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Audi R8 Spyder.
Audi R8 Spyder. Foto: RALPH ORLOWSKI/REUTERS

Audi tõi Frankfurdi autonäitusel avalikkuse ette oma mudelirivi kõige kiirema avatud katusega auto - R8 Spyder 5.2 FSI

quattro

.


Kahekohalise sportauto täisalumiiniumist ASF (Audi Space Frame) kandevkere konstruktsioon on suures osas kaetud süsinikkiust valmistatud keredetailidega, teatas Audi.

Auto V10 mootor arendab 386 kW / 525 hj ja 530 Nm pöördemomenti. Jõuallika väljundvõimsus on 100,9 hobujõudu ühe mootoritöömahu liitri kohta ning Audi R8 Spyderi massi ja võimsuse suhe on 3,3 kg ühe hobujõu kohta. Kiirenduseks nullist sajani kulub 4,1 sekundit ning paigaltstardist 200-kilomeetrise tunnikiiruseni 12,7 sekundit. Auto lõppkiirus on 313 km/h.

Traditsiooniliselt kasutab Audi avatud auto puhul pehmet katust, mis on jäiga katusega võrreldes oluliselt kergem. Audi R8 Spyderi katusekonstruktsioon kaalub vaid 30 kg.

Samuti aitab pehme katus hoida auto raskuskeset võimalikult madalal, parandades seeläbi auto juhitavust. Elektrohüdrauliline täisautomaatne katus avaneb ja sulgub 19 sekundiga, samal ajal võib auto kiirus olla kuni 50 km/h.

Erinevalt tavamudelist ei ole Audi R8 Spyderi uste taga Audi R8-le iseloomulikke küljepaneele. Seevastu kaarduvad R8 Spyderi keskmootori kohal kaks massiivset õhuvõtuava. Audi R8 Spyderi esi- ja tagatuled põhinevad täielikult LED-tehnoloogial.

Audi tippmudelitele omaselt kuulub asümmeetriline quattro-nelikvedu Audi R8 Spyderi standardvarustusse. Jõuülekandena on võimalik valida 6-käigulise manuaalkasti või robotiseeritud lülitusega R-tronic käigukasti vahel, mille puhul kulub käiguvahetuseks alla 0,1 sekundi.

Juhil on soovi korral võimalik käike vahetada ka rooli taga asuvate käiguvahetuslabadega. Samuti saab maksimaalse stardikiirenduse tagamiseks kasutada Launch Control režiimi, mis toimib nii manuaalkasti- kui R tronic käigukastiga auto puhul.

Autol on 19-tollised uue disainiga 10 kodaraga kergmetallveljed. Rehvi mõõdud esiteljel on 235/35 ja taga 295/30, lisavarustusena on tagateljele võimalik paigaldada ka 305/30 rehvid.

Rehvirõhu monitooringusüsteem kuulub auto standardvarustusse, samuti ka elektrooniliselt seadistatav vedrustus Audi Magnetic Ride, mis korrigeerib amortisaatorite ja auto seadistust teeoludest ja sõidustiilist lähtudes millisekundite jooksul.

Auto standardvarustusse kuuluvad võimsad ventileeritavad pidurid, kuid lisavarustuse valikus on saadaval ka kerged ja ülivastupidavad keraamilised pidurid, mille tööiga on vähemalt 300 000 km. Sportrežiimis saab juht soovi korral Audi R8 Spyderi elektroonilise stabiilsusprogrammi ESP täielikult välja lülitada.

Sportautole omaselt on näidikuteblokk suunatud juhile, kasutusel on rohkelt süsinikkiust detaile, sportistmed pakuvad head külgtuge ning sirge alaosaga sportrool võimaldab täpset roolitunnetust ja lubab mugavust autosse sisenemisel ning väljumisel.

Auto standardvarustusse kuulub ka Bang & Olufseni helisüsteem, uue põlvkonna navigatsioonisüsteem koos MMI multimeedialiidesega, Deluxe kliimaseade ja Fine Nappa nahkpolstriga kaetud soojendusega istmed.

Kiireim avatud Audi jõuab müügile 2010. aasta kevadel ning selle hind saab olema ligikaudu 2,5 miljonit krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles