Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Subaru Legacy

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Carcomparing.eu

Subaru mudelitest meenub enamikule inimestest esmajärgus tõenäoliselt kas Impreza või Forester, kuid Legacyt on toodetud neist mõlemast tunduvalt kauem, nüüdseks juba 20 aastat. Värske Legacy on põlvkonnanumbrilt viies ja aeg näitab, kas uuest mudelist saab edulugu, kuid eeldused selleks on väga head, kirjutab

carcomparing.eu

.


Kui eelmine Legacy oli välisilmelt pigem tagasihoidlik ja silmatorkamatu, siis uus mudel on tänu oma suurtele ja agressiivsetele esituledele, jõulistele kapotijoontele ja sportlikule esistangele selle täielik vastand.

Rattakoopalaiendid on märgatavalt paisunud ja kasvanud on ka terve auto mõõtmed. Universaalkerega Legacy on oma eelkäijast 5,5 cm pikem, 5 cm laiem ja 6,5 cm kõrgem. Pikkust on tal nüüd 4775 mm, laiust 1780 mm ja kõrgust 1535 mm. Iluvõre on kroomitud, nagu ka akende ümber olevad liistud - lisame siia veel udutuled ning valuveljed ja tulemuseks on üsnagi atraktiivne auto. Väike pettumus tekib välisilmes siis, kui avada uks sest küljeaknad on saanud raamid.

Interjöör

Interjööris on palju asju, mille üle rõõmustada, näiteks paraja suurusega nahkrool, millest on mugav kinni hoida, ja elektriliselt reguleeritav juhiiste, mis on saadaval standardvarustuses ja võimaldab seadistada isteasendi igaühele ideaalseks.

Salongis kohtab küll veidi plastmassi, aga see ei kõiguta head üldmuljet, kuna auto sisemus näeb kokkuvõttes kvaliteetne välja. Panipaiku on ohtralt ja kiidusõnad teenib ära keskkonsoolis leiduv tühimik, kuhu saab soovi korral paigutada näiteks rahakoti, mobiiltelefoni või muud sellised asjad, mida ei ole tahtmist sõidu ajal taskutes hoida, kuid mida on mõnikord tarvis kiiresti kätte saada.

Armatuurlaua väljanägemine väärib komplimente, kuna kasutatud värvid ja nende kontrastus annavad põhjust pimeda ajal näidikuid ka lihtsalt niisama vaadata. Uue Subaru Legacy suurim trump on aga tema mahutavus.

Pagasiruumi maht langetamata tagaistmetega on 526 liitrit ja see tähendab, et enamik inimesi peab pingutama, et ulatuda pakkideni, mis on sõidu käigus vastu tagaistet libisenud. Veelgi muljetavaldavam on salongi avarus ja seda eriti tagumises istmereas, kuna jalaruumist ei jää seal puudu isegi mitte korvpalluritel. Ainus, mille üle võiks nuriseda, on pagasiluuk, sest see ei avane piisavalt kõrgele ja nii võib oma pea tema vastu ära lüüa.

Sõit ja mootor

Üks suuremaid plusse, mis uue Legacyga sõites ilmneb, on see, et tal on kaks täiesti erinevat iseloomu. Ühest küljest on ta mugav pereauto, millega suurt seltskonda transportida, aga teisalt suudab ta pakkuda sõiduelamusi nõudlikule juhile. Alustame sellest, mis teeb temast hea pereauto - põhiline on siin mugavus.

Heliisolatsioon on eeskujulik ja pikad rännakud ei ole seetõttu üldse mitte väsitavad. Vedrustus on parajalt pehme auklikel tänavatel sõitmiseks, aga samas ka mõõdukalt jäik kurvilistele kõrvalteedele. Juhi elu lihtsustamiseks on standardvarustuses püsikiirusehoidija ja vihmasensor.

Positiivse üllatuse valmistab see, kui hõlbus on uut Legacyt juhtida tempokalt. Suurt rolli mängib loomulikult pidev nelikvedu, kuid vähemalt sama olulised on ka head pidurid ja roolisüsteem. Auto allub juhi käskudele väga hästi ja nii tekib paratamatult tahtmine igavate põhimagistraalide asemel kasutada käänulisemaid teid, et enne kurve pidurdada ja siis nad paraja kiirusega läbida.

Erinevaid jõuallikaid pakutakse Legacyle neli, üks neist on diisel. Peab mainima, et sportlikust sõidustiilist saadav elamus väheneb pisut sel juhul, kui kapoti all juhtub olema 110 kW-ne bensiinimootor, sest maanteekiirustel gaasipedaalile vajutades liigub spidomeetriseier siis edasi üsna aeglaselt.

Spurt nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni kestab automaatkäigukastiga tervelt 11,3 sekundit, kuid linnasõidul see number õnneks tähtsust ei oma. Võimsuseprobleemile leidub lahendus 195 kW-se turbomootori näol, mis viib auto paigalt sajani vaid 6,3 sekundiga. Universaalkerega sõiduki kohta on see märkimisväärne aeg, kuid Legacy sedaan on veel 0,1 sekundi võrra nobedam.

Kokkuvõte

Uue Subaru Legacy kohta saab öelda palju kiidusõnu, sest ta rahuldab enamiku autoostjate vajadused. Legacy on mahukas, hea juhitavusega, pideva nelikveoga ja korraliku standardvarustusega ja kuigi tal leidub mõningaid pisivigu, jääb üldmulje temast postiivne.

Universaali hinnad algavad 371 900-st kroonist ja küündivad mainitud 195 kW-se mudeli eest küsitava 556 900 kroonini. Eelmise põlvkonna Subaru Outback, mis põhines Legacy universaalkerega mudelil, tunnistati koos Ford Mondeoga autosaates «Top Gear» 2007. aastal aasta autoks ja poleks sugugi üllatav, kui uus Legacy hakkaks Subarule ohtralt olulisi auhindu võitma.

Märksõnad

Tagasi üles