Nokia kaotab nutitelefonide turuosa

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Usinast reklaami- ja müügitööst hoolimata on Nokia kasum kolinal allamäge läinud.
Usinast reklaami- ja müügitööst hoolimata on Nokia kasum kolinal allamäge läinud. Foto: AFP / Scanpix

Veel eelmise aasta kolmandas kvartalis 17 miljardit krooni kasumit teeninud maailma üks suuremaid mobiiltelefonide tootjaid Nokia teatas möödunud nädalal ootamatult suurest kahjumist selle aasta kolmandas kvartalis.


Ettevõtte puhaskahjumiks oli 8,7 miljardit krooni, mis analüütikuid halvas mõttes üllatas. Nokia peamiseks mureks võib pidada nutitelefonide seg­menti, kus veel aasta eest hoiti 41 protsenti globaalsest turust. Möödunud nädalal teatati aga turuosa kahanemisest 35 protsendini.


Peamised konkurendid on muidugi Apple oma iPhone’iga ning Ühendriikides ka RIM.



Soome mobiiltelefonide tootja müüs pooled oma 108 miljonist kolmandas kvartalis müüdud mobiiltelefonist Aasi­as, kus aga konkurents muutub aina tihedamaks. Nimelt on iPhone jõudmas ametlikult müügile ka Hiinas.



Lisaks peab Nokia tähelepanelikult jälgima teiste konkurentide tegemisi. Nii Sony Ericsson kui Samsung on turule toomas Google’i Android operatsioonisüsteemil põhinevaid telefone, Euroopa turule on tulnud aga ka Palm oma USAs populaarse telefoniga Pre. (PM)

Tagasi üles