Proovisõit: Subaru Outback

FOTO: Autonet.ee

Alles mõni kuu tagasi toimunud Frankfurdi autonäitusel toodi külastajate ette uus Subaru Outback. Üsna peatselt jõuavad esimesed eksemplarid ka Eestisse, proovimas sai seda käidud põhjanaabrite juures.


Kuigi esimene Outback valmis 1995. aastal, ulatuvad mudeli juured tegelikult tagasi juba aastasse 1972, kui valmis esimene Leone AWD, kuigi sealt nn kaasaegse crossoverini oli veel pealt kakskümmend aastat arengut, kirjutab

Autonet.ee

.

Muide, esimese põlvkonna Outbackiga on seotud üks huvitav seik. Nimelt oli mudel algselt ette nähtud vaid Jaapani turule ning Euroopasse müüdi vaid üks eksemplar - ostjaks Volvo R&D. Kas ja kui palju rootslased selle põhjal oma fantaasiat lendu said lasta, on mõistagi teadmata.

Esimese põlvkonna Outbacki koostati kuni aastani 1998. 1999. kuni 2003. aastani võimutses teine ning 2004. kuni 2009. aastani kolmas põlvkond. Viimase puhul viidi 2007. aastal läbi väike facelift, seega erinevaid Outbacke on suhteliselt palju, kuigi välimuses on neil üsna kerge vahet teha.

Võrreldes eelmise põlvkonna Outbackiga on uus 4,5 cm pikem (477,5); 5 laiem (182); 7 kõrgem (161,5) ning selle teljevahe on 7,5 cm võrra pikem (274,5). Ühe tugeva plussina tuuakse välja 20-sentimeetrine kliirens, mis on omasuguste seas suurim.

Mugavuse poolelt tuleks ära märkida parema küljetoega istmed, paremad viimistlusmaterjalid ning juba standardvarustuses oleva elektriliselt kümnes suunas reguleeritava juhiistme. Kuid kergemaks on tehtud ka sõidukisse sisenemine - tagumise ukse ülaosa laius on uuel Outbackil 79,6 sentimeetrit eelmise põlvkonna 51,5 vastu.

Pagasit mahutab see 526 liitrit (+67) ja allalastud tagumise istmerea korral 1 726 liitrit (+77). Pagasi maksimaalseks raskuseks võib olla 470 kilogrammi, lisaks võib veel 2-tonnise treileri konksu otsa haakida.

Mootoritest pakutakse 2,5- ja 3,6-liitriseid bensiinimootoreid ning kaheliitrist diislit. Esimeste võimused on vastavalt 167 ja 260 hobujõudu ning momendid 229 ning 350 Nm, diislil on võimsust 150 hobujõudu ja pöördemoment 350 Nm.

Proovitud sai kõiki ning manuaalkastiga diislil oli tõepoolest väga hea minek. Kõik jõuallikad vastavad Euro5 heitmenormidele. Järgmisel aastal lisandub mootorivalikusse ka 2,5-liitrine looduslikku gaasi tarbiv jõuallikas.

Ühena uuendustest pakub Subaru nüüd väiksema bensiinimootoriga Outbackidele uut Lineartronic automaatkasti. Tegu on oma olemuselt variaatoriga, kus aga rihm on asendatud ketiga. Seetõttu tekib sõlmes vähem hõõrdumist ning see talub ühtlasi kõrgemat pöördemomenti.

Lineartronicu üheks plussiks on üsna kiired astmetevahelised ümberlülitused, mis viiakse läbi vähem kui 0,1 sekundiga. Lisaks hoiab käigukast jalga korraks gaasipedaalilt tõstes käigu üles vahetamata, sest suure tõenäosusega jätkab juht liikumist sama käiku kasutades.

Lineartronicut on võimalik roolil asuvate labadega juhtida, kuid ka automaatrežiimis näiteks möödasõiduks ühekordselt käiku üles vahetada. Diiselmootoriga mudelite omanikud peavad aga hakkama saama vaid käike käsitsi lülitades.

Varustuse poolelt on Subaru veidi vastuvoolu ujuja - ka Outbackil sisaldab baasvarustus praktiliselt kõike vajalikku ning piltlikult öeldes jääb ostjal valida vaid nahkistmete olemasolu ja auto värvi vahel.

Kõik muu, alates multifunktsionaalsest roolist, ksenoontuledest, kliimaseadmetest ning lõpetades kojameeste soojenduse, püsikiirushoidiku ja 17-tolliste valuvelgedega, on juba olemas. Muide, lisavarustuses käivad koos nahkistmetega kaasas ka asendi mälu, seega oma seaded salvestanud juhid võivad need hetkega taastada.

Tulles vahetute sõiduelamuste juurde, ei saa jätta mainimata diiselmootori pisut ülemäärast lärmi. Kui siia lisada Imprezadelt juba tuntud plastist armatuurlaud ja Lineartronicu õrnalt tajutav vilin, ongi ühe lausega mainitud kõik Outbacki miinused.

Müra vastu aitab 10 000 - 15 000 krooni eest paigaldatav täiendav isolatsioon, paraku pole olnud võimalust oma kõrvaga kuulata, kui suurt efekti see annab - kuulu järgi pidi see asja täitsa korralikult ära ajama.

Samas bensiinimootor on ilma selletagi vaikne nagu haud ning jõuallika olemasolu võib aimata vaid gaasipedaali vastu põrandat litsudes. Lineartronicu pinin on imeõrn ning üsna vaevu tajutav.

Muide, variaatori kohta on Lineartronic üsna ergas ning tavapärast kummipaela tunnet ei teki. Kui autot sihtotstarbeliselt kasutada, st normaalseks ringiliikumiseks, on kõnealune automaatkast igati omal kohal.

Kui nüüd 3,6-liitrise bensiinimootoriga modifikatsioon kui pigem friikidele ja mitte tavainimestele mõeldud versioon välja arvata, siis tänu korralikule pöördemomendile soovitaks manuaalkasti fännidele pigem diislit, sest lisaks madalamale kütusekulule on selle dünaamika parem.

Tänu suurele kliirensile pakub Subaru Outback arvestatavaid maastikuomadusi. Sedapuhku oli proovisõidu osaks ka liigendatud raja läbimine, kus auto võimed said kaunikesti korralikult proovile pandud.

Kuigi videol on aukude sügavus ja tõusukalded kehvapoolselt tajutavad, siis kohapeal nähtu võib kokku võtta küll lühikese konstateeringuga, et suvilasse sõites või külavaheteel sellise sõiduvahendiga kulgedes küll hätta jääda ei tohiks.

Tõsi, tegu pole ka puhastverd maasturiga ning võib täheldada mitmeid olukordi, kus autol üks ratastest mõne hetke õhus ringi käib. Efektiivselt toimivaks osutus elektrooniline mägipidur, mis ka üsna järsul kallakul ei lasknud autol grammiga tagasi veereda.

Maanteel sõites leiab Outbacki näol aga õige mugava kaaslase, milles ringikulgemine pakub õige puhast rõõmu. Möödasõitudega probleeme pole ning pigem tuleb end tagasi hoida, et mitte liialt kiirust ületada. Kruusal on pidamine tänu nelikveole samuti esmaklassiline. Kokkuvõtlikult tasub Subaru Outbacki kindlasti enne otsustamist proovida.

Nagu kõikidest kaasaegsetest autodest, leiab siitki ohtralt turvapatju ning -kardinaid. Samas auto ninaosa konstruktsioon on uus ning enam löögienergiat neelav. Mootor asetseb väikese nurga all, mis hõlbustab ränga matsu korral selle liikumise salongi asemel selle alla.

Uue Outbacki hinnad algavad 421 900 kroonist ning Business-paketi eest, kuhu kuuluvad nahkistmed ning mõned väiksemad vidinad, tuleb välja käia 29 000 krooni. Nii mõnigi mark maksab sama varustuse, mugavuse ja kvaliteedi juures oluliselt rohkem.

Tagasi üles