Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Naastrehvide lubatud kasutusaeg lüheneb

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Naastrehvid
Naastrehvid Foto: Raigo Pajula

Maanteeamet tegi ettepaneku lühendada naastrehvidega sõitmiseks lubatud aega pooleteise kuu võrra, uus kord hakkab ilmselt kehtima paari kuu jooksul.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Villu Vane sõnul lähtuti ettepaneku tegemisel mitmest asjaolust. «Esiteks on seitse kuud liiga pikk aeg naastrehvide kasutamiseks. Ka meie lähinaabrid, Soome ja Rootsi on naastrehvide kasutusaega vähendanud viiele kuule,» põhjendas ta.

Maanteeametile pole ka vähetähtis, et naastrehvid kulutavad teekatet tunduvalt rohkem kui teised rehvitüübid.

Seetõttu tegi amet majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku muuta 2001. aastal kehtestatud teede-ja sideministri määrust ja lühendada naastrehvide kasutamiseks lubatud aega 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Praegu on see lubatud 1. oktoobrist 1. maini.

Ettepaneku järgi võib erandkorras naelkumme kasutada siiski ka muul ajal, kui teeolud on talvised. See tähendab, et pärast 1. aprilli ei hakataks autojuhte nende kasutamise korral kohe trahvima, kui ilmastik on kehv.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Kunnar Kukk sõnas, et ministeerium on ettepaneku kätte saanud. Kuke sõnul seda toetatakse, aga millal uus kord jõustub, ei osanud ta öelda täpsemalt, kui vaid et ilmselt paari kuu jooksul.

Vane sõnul on iga inimese enda otsustada, kas kasutada talvisel ajal naast- või lamellrehve. Samas soovitas ta kaaluda lamellrehvide kasutamist neil, kelle talvised käigud piirduvad enamasti ühest linnaotsast teise ja paar-kolm korda talve jooksul suuremate linnade vahel sõitmisega. «Selle kolme-nelja libeda päeva pärast talv läbi naastudega klõbistada on suhteliselt mõttetu,» arvas Vane.

«Kui inimene elab 30-40 kilomeetrit linnast väljaspool ja sõidab kõrvalistel teedel, on selgelt eelistus naastrehvi kasuks,» lisas ta.

Naastrehv kulutab teekatet ning on kõrge müratasemega, seevastu on sel pikk eluiga. Lamellrehv ei kahjusta teed ning on vaikne, kuid kulub kiiremini kui naastrehv.

Tagasi üles