Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Seat Exeo ST

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Seat

Kevadel jõudis Eestisse uus Seat Exeo, nüüdseks on aga päral ka selle universaalkerega versioon Exeo ST, kirjutab

Autonet.ee.

Exeo puhul tasub kõigepealt rääkida sellest, miks muidu välimuselt suhteliselt dünaamiliste mudelite poolest tuntud firma sellise sõiduki peale mõtlema hakkas.

Põhjuseks sai arvamus, et kui noored «kiired ja vihased» on kord juba oma sarved maha sõitnud, siis peaks ettevõttel neile ikkagi midagi pakkuda olema. Ning kuna Seati autod pole just röögatute hinnalipikutega kuulsust kogunud, siis uus mudelgi võiks selles suhtes mõõdukaks jääda. Võttes arvesse asjaolu, et Seat kuulub Volkswageni kontserni, polnudki lahendust eriti kaugelt vaja otsida.

Exeo ST on disainilt paljuski Audidega sarnane, kuid pelgalt copy-paste'i siiski tegema ei hakatud ning kolmandik tehnikast on uus, sisaldades mitmeid innovaatilisi lahendusi.

Väga tehnikasse süvenema siinkohal ei hakkaks, mainigem ära vaid ühe kasutajamugavust tõstva vidina - kui tellida päikesepatareidega katuseluuk, siis sellelt saadava energiaga käivitatakse auto seismise ajal salongiventilaator, mis palava ilma puhul aitab sõitjateruumi jahedam hoida, talvel aga tagab jalgadega sisse toodud niiskuse väljaventileerimise.

Lähisugulus Audiga tuleks aga Exeo ST puhul kindlasti konto plusspoolele kanda - sellise hinnaga premium-klassi kuuluvat sõidukit naljalt üheltki teiselt tootjalt ei leia. Tõsi, Seatil pole lisavarustuses päris kõike, mis võiks olla, kuid kõik põhiline ja kaugelt enamgi on täiesti olemas. Pealegi, olgem ausad, hind on auto juures üks määravamaid faktoreid, mida tegelikult vaatavad isegi need, kes vastupidist väidavad.

Uus universaal ise on suhteliselt suur: pikkus 4 666, laius 1 772, kõrgus 1 454 ning telgede vahe 2 642 millimeetrit. Rööbe ees ja taga vastavalt 1 522 ja 1 523 millimeetrit.

Pakiruum mahutab 442 liitri jagu esemeid ning lastes tagumised seljatoed alla, võib seda 562 liitrini suurendada. Olulise plussina võiks välja tuua võimaluse esiistmed üsna taha välja liigutada. Tagumistel istujatel on siis küll kitsas, kuid ees jälle ruumi sedavõrd palju, et lühematel juhtidel jalad pedaalideni kohe kindlasti ei ulatu.

Lapsevanker mahub Exeo STsse vabalt ära, lisaks veel arvestatav kogus muid pereliikmetega lisanduvaid vidinaid.

Mootoritest pakutakse 1,8- ja 2-liitriseid bensiinimootoreid ning kahes seades turbodiisleid. Võimsused vastavalt 150, 200, 143 ja 170 hobujõudu. Proovisõiduks kasutatud auto oli just viimase jõuallika ning kuuekäigulise manuaalkäigukastiga.

Etteruttavalt võib öelda, et diisli 350 Nm-st jätkus sedavõrd, et märjal asfaldil tuli veojõukontrollil pidevalt toimetada, et hoida kuidagigi kontrolli all sõiduki vastupandamatut tahet edasi pürgida.

Viimatimainitud diisli kütusekuluks on lubatud linnas 8,1; maanteel 4,6 ja kombineerituna 5,9 liitrit saja kilomeetri kohta. Paigalt sajani kiirenduseks peaks kuluma minimaalselt 8,6 sekundit ning tippkiiruseks lubatakse 224 km/h.

Kui rääkida auto sõiduomadustest, siis kõige õigem oleks järjekordselt vaadata Exeo ST «vanemate» poole. Tuleb ju tõdeda, et ega Volkswageni kontsernist vist naljalt nigela juhitavusega sõidukeid ei leiagi.

Seati universaal pole siin igatahes mingiks erandiks ning punktist A punkti B kulgemisel pole vahemaa pikkus küll mingiks takistuseks. Pigem vastupidi, korralikult disainitud interjöör, kvaliteetsed viimistlusmaterjalid, loogiliselt asetsevad nupud - mida sa hing ikka veel oskad tahta.

Kui asfaldil võib auto vedrustus tunduda ehk isegi pisut jäigavõitu, siis kruusateele põigates avaldub Exeo ST võimekus kõige edulisemal moel. Seetõttu võib seda autot julgelt soovitada tihti just selliseid teid kasutavatele inimestele. Tõsi küll, vihmase ilmaga muutub sopas sumbates tagumine aken juba paari kilomeetriga läbinähtamatuks.

Exeo ST lisavarutusest leiab topeltküljeklaasid, mis vähendavad oluliselt müra jõudmist salongi. Tuleb tunnistada, et efekt on tuntav ning suurematelgi kiirustel eriti enda kuuldavaks tegemiseks häält tõstma ei pea. Asjal on veel teinegi positiivne külg: Exeo ST esitlusel näidati videoklippi, kus akna lõhkunud «varas» pidi pakettaknast käe sissesaamiseks paari sekundi asemel pea minuti võimlema.

Seat Exeo ST varustuspakette on kolm: Reference, Style ja Sport. Esimene neist on kõige odavam, teise kahe puhul hinnavahet pole. Erinevate modifikatsioonide hinnad algavad Exeo ST puhul 315 900st ja lõpevad 389 900 krooniga.

Kokkuvõttes tuleb nentida, et rahulikumatele ostjatele mõeldud universaal on siiski säilitanud oma särtsakuse. Auto pakub midagi neilegi, kellele Seati tavapärane välisdisain ei meeldi, kuigi märgatavalt tavalisem kujustus on ilmeksimatult Seatina äratuntav. Igal juhul tekitas auto enda vastu huvi ning lähemalt uurimine tasus end absoluutselt ära.

Märksõnad

Tagasi üles