Mobiilikasutajad kurdavad tarbijakaitsele üha enam tasuliste mobiiliteenuste üle, sellega seoses soovitab amet helinate ja taustapiltide tellimisel olla tähelepanelik.
Tarbijakaitse hoiatab tasulise mobiili-virvarri eest
Mobiiliteenuste reklaamid, mis ahvatlevad kõige kuumemat hitti telefonihelinaks ja staari pilti taustapildiks panema, jätavad tihti varju tarbija jaoks olulise info.
Näiteks telereklaamides on teenuste tingimusi kajastav tekst tihti väike või ei anta piisavalt aega selle lugemiseks. Seetõttu ei tea paljud inimesed endiselt, et ühe helina või pildi tellimisega liituvad nad tegelikult meelelahutusklubiga ja sellega kaasneb ka perioodiline liikmemaks.
Samuti tuleb ettevaatlik olla internetis levivate testidega, näiteks IQ-test ja surmatest, kus tuleb vastuse saamiseks sisestada telefoninumber.
«Kiirustades tehtud tellimusekinnitus võib anda ootamatu ja valusa hoobi rahakotile,» ütles tarbijakaitse peadirektor Andres Sooniste.
Ta lisas, et tellitud teenustest loobumine võib isegi nõuda rohkem aega, kui kuluks eelnevalt tingimustega tutvumiseks.
Kui inimene on siiski juba enese teadmata mõne mobiilset meelelahutust pakkuva tasulise klubiga liitunud, siis tuleb teenusepakkujale lõpetamise soovist teada anda. Enamasti piisab sellest, et saata teenusepakkuja numbrile sõnum «STOP», kui see ei õnnestu või kinnitust ei tule, peaks teenusepakkujale helistama.