Pank võtab liisinguga jännis omanikult auto ära

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kliendid ei vaheta oma autosid enam eriti kiiresti välja.
Kliendid ei vaheta oma autosid enam eriti kiiresti välja. Foto: Peeter Langovits

Kõigil, kel autoliising ülejõu kasvanud, tuleks mõelda sõiduki müümisele enne, kui pank selle võla katteks ära võtab.


Viimase aastaga on kukkunud nii autode müüginumbrid kui ka hinnad, mistõttu automüüjad töötavad suure kahjumiga ja sulgevad järgemööda autoaedu, vahendas Reporter.ee.

Pealinna automüüjad nii halvasti ei ela. Kasutatud autod lähevad kaubaks küll.

Kasutatud autode müügi kohta ei pea keegi täpset statistikat, kuid langustendentsi võib Eesti autode müügi ja teenindusettevõtete andmetel välja lugeda ka impordi langusest.

Kui 2006. aastal toodi nende sõnul Eestisse müügiks 50 000 autot, siis möödunud aastal jõudis siia vaid 20 000 sõidukit.

Halvemini lähebki neil automüüjatel, kes välismaalt kallimalt kokku ostetud sõidukitest praegu lahti üritavad saada.

Järjest alanevaid pruugitud masinate müügihindu kasutavad usinasti ära meie põhjanaabrid. Eestist müüakse ligi veerand kasutatud liisinguautodest Soome.

Kui automüüjatega on tingimismaa suhteliselt suur, siis pankade seisukoht on jäigem. Makseraskustesse sattunud eraisik peab auto liisinguandjale tagastama hiljemalt kolme järjestikuse arve mittetasumisel. Firmadele lubatakse tavaliselt võlgnevust kuni kaks kuud.

Kui selle aja möödudes võlga pangale ei tasuta, tuleb viimane ja lihtsalt võtab auto ära. Nii kaugele läheb asi siiski vaid umbes 20 protsendil võlgadest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles