Novembrist võtab Eesti Post kasutusele esimese maagaasi jõul sõitva teenindusauto, mis hakkab lehti ja kirju vedama Tallinnas ja Harjumaal.
Eesti Post hakkab kirju laiali vedama gaasiautoga
«Keskkonnasäästlik mõtteviis ja tegutsemine on üks meie prioriteete. Ökonoomsemate autode kasutuselevõtt on osa ettevõtte infrastruktuuri ja logistika ümberkujundamisest,» ütles ettevõtte haldusosakonna juhataja Villi Heinsalu.
«Surugaasiauto kasutuselevõtmisel saame võrrelda kütusekulusid ja välja selgitada, kas gaasi jõul sõitvad autod meie tööiseloomuga üldse sobivad,» lisas ta.
Praegu on Eesti Posti kasutuses pea 450 autot.
Gaasiauto efektiivsem ja puhtam
Sõidukid tarnib Amservi Tähesaju esindus. «Autode suureks eeliseks on keskkonnasõbralikkus, mis väljendub madalamates CO-arvnäitajates. Näiteks 1,6-liitrise maagaasil töötava mootoriga Opel Combol on CO2-emissioon 133 g/km kohta. Samaväärse bensiinimootori puhul on see aga üle 10 protsendi suurem,» rääkis Amserv Tähesaju esinduse müügidirektor Tauno Tuisk.
Surugaasimootori eelisteks on tema sõnul puhtad heitgaasid ja efektiivsus.
«Lokaalselt on aga veelgi olulisemad heitgaaside teised kahjulikud komponendid: mürgist vingugaasi toodab gaasimootor kuni 75 protsenti vähem ja niinimetatud noxe kuni 60% vähem kui bensiinimootor,» sõnas Eesti Gaasi esindaja Valdo Vaker.
«Tänapäevased gaasimootorid on tõesti efektiivsed ja võimekad. Mitmetel, näiteks Saksa autotootjatel ning sealhulgas ka Opelil, on seeriatootmises väikesed CNG-mootorid, mis arendavad võimsust 110 kW, väändemomenti üle 200 Nm ja tarbivad kütust keskmiselt alla 5 kilogrammi,» märkis ta.
Suur-Sõjamäe maagaasi tanklas maksab 1 kilogramm surugaasi 10,60 krooni.
Maagaasiautode kasutamine on levinud paljudes Euroopa riikides, kus 2008. aastal müüdi üle 80 000 taolise auto. Viis suurimat turgu on Saksamaa, Itaalia, Rootsi, Austria ja Šveits.