Proovisõit: Mazda 3

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Carcomparing.eu

Umbes kolmandik üla maailma müüdavatest Mazdadest on Mazda 3-d. Valmistama hakati neid 2003. aastal ning nüüdseks on kätte jõudnud uue põlvkonna aeg. Valida saab endiselt luukpära ja sedaani vahel, proovisõiduks oli kasutada neist viimane, kirjutab

Carcomparing.eu

.


Võrreldes eelmise mudeliga on uue Mazda 3 välisilmes tunduvalt rohkem sportlikke jooni. Kapoti teravad servad ja RX-8-t meenutavad esituled annavad agressiivse ja linnaliikluses selgelt esilekerkiva väljanägemise.

Esistange põhjal võib arvata, et disainerid on saanud inspiratsiooni joonisfilmi «Autod» ühelt peategelaselt Lightning McQueenilt, või võtnud eeskujuks naerva näo koos kergitatud suunurkadega, igatahes on kujunduselt sõiduk huvitav ja tähelepanu äratav.

Tagatuled on omaette vaatamisväärsusteks, sest põlema süttides võib neis märgata sadu peeneid jooni ja erinevaid valgusvarjundeid.

Interjöör

Aasia autole kohaselt valdab interjööris plastmass, kuid masinasse sisse istudes tundub kõik kvaliteetne, funktsionaalne ja ka silmale kena vaadata. Nuppe leidub igale maitsele, mõned neist on paigutatud vertikaalselt, mõned horisontaalselt, kuid esineb ka ümaraid kettaid.

Lülitite kasutuslihtsus on Jaapani sõidukile omaselt eeskujulik ja et mõned neist on hallides toonides, luues tumeda keskkonsooliga meeldiva kontrasti, ei ole salong sugugi mitte monotoonne.

Positiivset leidub interjööris veel. Näiteks on isteasend madal ja tänu sellele auto tunnetus korralik. Näidikud on selgelt loetavad nii pimedas kui ka valgel ajal ja kindlasti tuleb kiita raadioekraani, mis asub paigutuselt praktiliselt ühel kõrgusel esiklaasi alumise äärega. Nii säilib raadioga tegeledes alati mõningane ülevaade ka teel toimuvast.

Tagumises istmereas on ruumi piisavalt, tänu millele sobib Mazda 3 hästi ka pereautoks, kuid kahjuks ei teki tagaistmeid langetades pagasiruumi põrandaga ühtlast pinda, mistõttu võib suuremate esemete transport muutuda keeruliseks.

Vaatamata üldiselt heale ja läbimõeldud sisemusele leidub siiski ka negatiivset. Esimeseks puuduseks on panipaikade vähesus, sest kuigi olemas on kaks suurt joogitopsihoidjat ja käetugi on piisava mahutavusega, ei saa sama öelda kindalaeka kohta, kuna sinna saaks paigutada heal juhul vaid mõned pisemad raamatud.

Tüütuks võib muutuda ka autot käivitades kostuv spetsiaalne heliefekt ja raadioekraanil kuvatav ingliskeelne tervitustekst, kuid kindlasti leidub inimesi, kellele sellised asjad just meeldivad.

Salongi viimaseks veaks on aga juhi vaatevälja pärssivad suured piilarid, mille taha võivad peitu jääda eemalt lähenevad sõidukid ja nii tuleb ristmikel vaskpööret tehes olla eriti tähelepanelik.

Sõit ja mootor

Mazda 3 sõiduomadustele saab kokkuvõtvalt anda positiivse hinnangu. Vedrustus on parajalt pehme ja summutab kõik teede suuremad ebatasasused. Tänu adekvaatsele roolisüsteemile ja madalale isteasendile on võimalik nautida ka kurvilisi kõrvalteid ning kuigi rool on pisut ülevõimendatud ja ei anna seega nii palju tagasisidet, kui võiks loota, reageerib ta isegi kõige pisematele pööramistele, mistõttu saab kitsastel ja käänulistel tänavatel sõitmisest hea emotsiooni.

Käigud asuvad lähestikku ja nende vahetamine on sportautolik, sest ei piisa käigukangi nõrgast liigutamisest, vaid tuleb kasutada pisut jõudu. Sportliku tunnetuse annab ka piduripedaal, mille vajutamisel aeglustub masin täpselt sel määral, kui võiks oodata.

Proovitud Mazda 3 negatiivsed omadused olid aga eelkõige seotud kapoti all paiknenud 1,6-liitrise ja 77 kW-se bensiinimootoriga, sest kuigi linnasõiduks on 77 kW-st rohkem kui küllalt, võtab kiiruse suurenemine alates 80 km/h pisut aega, seejuures pole erilist vahet, kas sees on neljas või viies käik.

Kahjuks tuleb sageli alustada möödasõite just selliselt kiiruselt ning seega on tarvis kohti, kus see manööver sooritada, hoolikalt valida. Spurt nullist sajani kestab 12,2 sekundit, mida on üllatuslikult palju, arvestades, et auto kaalub vaid ligikaudu 1,2 tonni.

Varustatud on Mazda 3 hästi. Proovisõiduk oli neljast võimalikust varustustasemest teisel ja ainus asi, millest puudust võis tunda, oli püsikiirusehoidja. Parimal varustustasemel on aga standardis saadaval näiteks tagumine parkimisandur, adaptiivsed kurvituled, vihmaanduriga kojamehed ja süsteem, mis hoiatab juhti, kui mõni auto on sattunud pimenurka.

Kokkuvõte

Pole kahtlustki, et uuel Mazda 3-l on olemas kõik šansid jätkamaks eelmise põlvkonna alustatud edulugu. Atraktiivne välimus, parajalt sportlik juhitavus ja korralik salong koos Mazda tuntud vastupidavusega teevad sellest autost ühe tõsiseltvõetavaima konkurendi ükskõik millisele luukpärale või väikesedaanile. Hinnad algavad sedaanidel kõigest 238 900-st kroonist ning luukpärad on neist umbes 8000 krooni võrra odavamad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles