/nginx/o/2009/11/16/267096t1h5255.jpg)
Peab tunnistama, et BMW 5. seeria GT on tähelepanu endale tõmmanud juba esimestest vihjetest ja ideemudelist peale, sest tegu on niivõrd erilise masinaga, et teiste BMW mudelitega ühte ritta panna teda ei tahakski, kirjutab
.
GT ehk Gran Turismo on idee poolest pikemate vahemaade läbimiseks mõeldud liiklusvahend.
Äriklassi masinate puhul eeldab see päris kõrget latti, sest kohtumisele sõites pead ka kohale jõudes korrektse ja puhanuna välja nägema, teisalt seda ka olema - vastasel korral pole kokkusaamistel ju mingit mõtet. BMW puhul on latt sedavõrd laes, et ega suurt ruumi seda kõrgemale upitada enam polegi.
BMW 5. seeria GT proovisõidu võib kokku võtta kahe sõnaga: disain ja mugavus. Sest mõlemat on masinas sedavõrd palju, et kõik muu jääbki tahaplaanile. Kaasaegne tõeliselt mugav kulgemine koosneb ühtviisi ohtrast elektroonikast, silmapaistvast inseneritööst ja lõpuks ka heast väljanägemisest, mis kõik eelpooltoodu ühtseks tervikuks vormib.
Asja halvem külg hakkab silma loomulikult hinnalipikult, mis kõnealuse auto puhul koosneb kolmest lakoonilisest reast: 535i GT, 550i GT ja 530d GT maksumusega vastavalt 897 000, 1 192 000 ja 889 000 krooni.
Kui tuleb sageli ette linnast välja sõitmist ning on soov seda mitte pelgalt mugavalt, vaid pigem luksuslikult teha, siis ükskõik milline neist on selleks väga õige kaaslane.
BMW pressiteade ütleb, et 5. seeria GT ühendab premium-klassi esindussõiduki elegantsi, ruumikuse ja praktilisuse ning kupeeliku disainijoone. Esimene omalaadne auto paistab silma nii luksuslikkuse kui funktsionaalsuse poolest.
Muuhulgas pakub sõiduk uut BMW TwinPower turbomootorit, pööravaid tagarattaid, nelja vedrustusrežiimi ja 8-käigulist automaatkäigukasti standardvarustuses. Mõistagi pole see kaugeltki kõik.
Aga alustame mootoritest. Mudelil BMW 535i Gran Turismo on uusim R6 BMW TwinPower Turbo bensiinimootor, mille võimsuseks 306 hobujõudu. Pöördemoment 400 Nm, kiirendus 0-100 km/h 6,3 sekundit, keskmine kütusekulu 8,9 liitrit saja kilomeetri kohta ja süsinikdioksiidi emissioon 209 grammi kilomeetrile.
BMW 550i Gran Turismo on varustatud V8 BMW TwinPower Turbo bensiinimootoriga, mis pakub võimsuseks 407 hobujõudu, momendiks 600 Nm, kiirenduseks 0-100 km/h 5,5 sekundit ja keskmiseks kütusekuluks 11,2 liitrit, heitmeid 263 g/km.
Diiselmudeli BMW 530d Gran Turismo jõuallikaks on R6 turbodiisel võimsusega 245 hobujõudu, pöördemoment 540 Nm, kiirendus 0-100 km/h 6,9 sekundit, keskmine kütusekulu 6,5 liitrit saja kilomeetri kohta ja CO2 eraldumist 173 grammi jagu kilomeetri kohta. Proovisõiduks oli just viimane mudel koos kaheksakäigulise Steptronic automaatkastiga.
Seda automaatkäigukasti, mida varem pakuti vaid mudelile 760i, tuleb lausa eraldi kiita, sest käikude vahetamisest sõidul, seehulgas ka järskudel kiirendustel, mingit erilist mälestust ei jäänud.
See tähendab, et kõik toimub sedavõrd sujuvalt, justkui kasutaks auto vaid ühte käiku. Samuti jäi kohati arusaamatuks, kas tehnilistes andmetes kirjasolev pealt kahetonnine tühimass oli kirjaviga või ei.
BMW 5. seeria GT on oma olemuselt väga suur auto. Kes vähegi armastab mahtuniversaale, tunneb end koduselt ka selles sõidukis. Eriti hästi mõjub auto neile, kes iga viimastki detaili oma käe järgi ära sättida armastavad.
Piltlikult võib öelda, et ainus asi, mida muuta ei saa, on nuppude asukoht ja funktsioon. Ülejäänus on omanikul vabad käed ning nii võib veeta tunde otsides oma istmikule mugavaimat asendit või leidmaks kõige kohasemaid vedrustuse häälestusi.
Pakutakse ka mõningaid eelhäälestatud seadeid näiteks sõidurežiimi valikul. Asendis Comfort tunned end justkui kätel kantud, Sport+ lisab kätel kandmisele veel pisut mootorimürinat ning külglibisemist, sest veojõukontroll lülitatakse sel juhul välja ja rattad hakkavad omapäi asfaldil ringi käima. Lühidalt - täiega vinge. Tegelikult poelgi seda tunnet kerge sõnadesse vormida, vaid igaüks peaks selle ise ära proovima.
Mugavusest tooks siin ära eriti meelde jäänud peatoed, mida elektri kaasabil saab üles-alla liigutada. Mainimist väärivad nad tänu oma erakordsele pehmusele. Koos samaväärsete istmetega muutuvad kiirendused ülimalt nauditavaks. Vajutad gaasi ja keha vajub pehmelt istmesse. Nauding, ülim nauding.
Parima sõidudünaamika, teelpüsivuse ja turvalisuse tagavad mitmed uudsed tehnoloogiad kõrvuti tuttavate EfficientDynamics lahendustega, 50:50 kaalujaotus jpm. Uuendustest märkimisväärsemad on näiteks tagarataste pööramissüsteem Integral Active Steering, mis võimaldab neil kuni 3 kraadi ulatuses nurka muuta.
Süsteem kindlustab teelpüsivuse möödasõidul ja kurvis suurtel kiirustel ning muudab manööverdamise võrreldavaks 3. seeria mudelitega ehk oluliselt väiksemate sõidukitega.
Samavõrra hästi, nagu 5. seeria GT tunneb end asfaldil, suudab see sõita ka ebatasasel maastikul. Ei augud ega rööpad asfaldis pole roolil pea kuidagi tunda. Lühidalt: GTga võrreldavat mugavust suudavad väga vähesed autod pakkuda.
Vahest tahaks ära mainida veel tuuleklaasile kuvatavad kiiruse ja navigatsioonisüsteemi näidud, ehk Head-up Display ning BMW Night Visioni, ehk öise nägemise seadme, mis nüüd suudab jalakäijad ära tunda ning ekraanil juhti nende eest paremini hoiatada.
Uudse lahendusena on kasutusele võetud küljekaamerad, mis monteerituna esimesse kaitserauda võimaldavad näiteks kitsalt tänavalt nina veidi välja pistes uurida, kas väljasõit on ohutu või mitte.
Auto gabariidid: pikkus 4 998, laius 1 901, kõrgus 1 559 ja teljevahe 3 070 millimeetrit. Võrreldes tavalise 5. seeria autoga on GT seega 16 sentimeetrit pikem, 6 laiem ja 9,4 kõrgem. Ka istmed on pisut kõrgemal. Pagasiruumi maht varieerub 440 kuni 1 700 liitrini.
Pagasiruumi luuk avaneb kahtepidi, kas koos tagumise aknaga, nagu luukpäral, või siis ainult metallosa, nagu tavalisel sedaanil. Mõistagi liigub kogu krempel ka elektriliselt ning koti võib lasta taha visata ka ise autost väljumata.
Tagumistel ustel on servosulgurid, seega ei pea ust ilmtingimata kinni lööma, vaid piisab viisakast koomalelükkamisest, ülejäänu eest hoolitseb juba auto ise.
5. seeria GT teemat kokku võttes tuleb kurvalt nentida, et antud juhul on tegu autoga, mis vääriks oluliselt pikemat tutvustust. Põhjust seda imeelukat oma silmaga kaema minna igatahes on.