Autofirmadel tuleb masu ajal üha rohkem kokku puutuda klientidega, kes üritavad kavalust kasutades väiksemaid ja suuremaid vigu või kerekahjustusi teeninduse kaela ajada.
Petturid üritavad autoteenindusi alt tõmmata
Mazda, Land Roveri ja Jaguari autosid müüva Inchcape Motorsi järelteeninduse juht Vahur Annsoo rääkis, et suvest saati on kaks-kolm korda kuus ette tulnud juhtumeid, kui klient loodab näiteks autokerel olevaid kriimustusi firma kulul korda saada. Kunde on väitnud, et need on tekkinud teeninduses.
Kuigi tegemist võib olla kokkusattumusega, kus enne teenindusse minekut tekkinud vigastus porikihi tõttu märkamatuks jäi ja pärast pesu nähtavale tuli, ei välista Annsoo soovi firmat üle kavaldada.
«Kui me osale klientidele ütleme, et tulge, vaatame koos turvaseadistused üle, siis nad kaovad väga ruttu,» märkis Annsoo. Ta lisas, et ei tahaks üldistada ja enamik kundesid on head ja ausad. «Aga me tunnetame sellist asja, et masu ajab inimesi niimoodi käituma,» tõdes Annsoo.
Kuigi auto on kõigi tööde tegemisel võimalike vigastuste eest põhjalikult kaitstud, on Annsoo sõnul raske tõestada, et vigastus ei ole tekkinud hoolduses. Vaidluste korral võetakse selgitus mehaanikult ning vaadatakse üle turvakaamera lint, lisaks hindab viga ka keretöödega tegelev ekspert.
Et kliendid üritavad aeg-ajalt auto kahjustusi hooldustöid tegeva firma kaela veeretada, kinnitasid ka Saksa Auto, Veho Eesti, Viking Motors ning ABC Motors. Samas pole neis firmades märgatud selliste juhtumite kasvu võrreldes varasemaga.
Küll on aga Renault’ ja Dacia sõidukeid müüvas ABC Motorsis täheldatud rahapuuduses klientide teist laadi kavaldamist. «Teeninduse kliendid on muutunud palju «loovamaks» ja igasugu veidrustega tuleb kokku puutuda üsna sageli,» rääkis ettevõtte teenindusjuht Aivar Kubjas.
Sageli loodetakse mõni aeg pärast garantiiaja lõppu välja löönud viga tasuta parandada. Näiteid on teisigi. «Paar kuud vanal garantiilisel autol on veljed kõveraks sõidetud ja klient väidab, et juba autot kätte saades rool värises ja auto kiskus ühele või teisele poole,» tõi Kubjas välja.
Omaette grupi moodustavad firma teenindusjuhi sõnul inimesed, kellele liisingumaksed käivad üle jõu või kes muul põhjusel soovivad sõidukist vabaneda.
«Nemad hakkavad kuulama tavaliselt kõiksugu hääli mootorist ja käigukastist, mootor ei käivitu iga kord või sureb ootamatult välja, auto ei pidurda alati nagu peab.»
Alles eile laekus ABC Motorsile kiri ühelt ärikliendilt, kes nõudis ligi aasta tagasi lõppenud garantiiga sõiduki vea tasuta kõrvaldamist.