Liikluskindlustuse riskikoefitsient kaob poliisilt

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ERGO Kindlustus.
ERGO Kindlustus. Foto: Elmo Riig

Uuest aastast kaob liikluskindlustuse poliisilt riskikoefitsient, sest see annab vaid osalist infot tariifi kujunemise aluste kohta ja eksitab tarbijaid.


Ergo kindlustusdirektor Andres Konsapi sõnul ei ühti erineva metoodika kasutamise tõttu ERGO enda kasutuses olevad ja LKFi poolt poliisil näidatavad riskikoefitsiendid. «See tähendab, et hetkel arvestame liikluskindlustuse tariifi seltsi andmete alusel, kuid poliisil kuvame LKFi andmeid. Sellest tulenevalt on riskikoefitsiendi näitamine tarbijat eksitav,» ütles ta.

Samas ei muutu Konsapi sõnul riskikoefitsiendi poliisilt kadumisega Ergo liikluskindlustuse tariifid ega ka tariifikujundamise senine põhimõte, et kahjudeta sõites makse väheneb ja kahjude korral suureneb.

Tariifi arvestamisel kasutatakse järgmisi näitajaid:

1) sõiduki liik ja sõiduki kasutamise otstarve (sõiduauto, mootorratas, veoauto, buss jms);
2) sõiduki kasutamise peamine piirkond - sõiduki registreerimistunnistusele kantud kindlustusvõtja aadress või sõiduki kasutamisel rendilepingu alusel registreerimistunnistusele kantud rentniku või vastutava kasutaja aadress;
3) sõiduki tehnilised omadused - mootori võimsus (kW), veoauto ja haagise registrimass, bussi istekohtade arv. Mida väiksema mootorivõimsusega, registrimassiga või bussi istekohtade arvuga on sõiduk, seda soodsam on kindlustusmakse;
4) sõiduki mark ja mudel. Mida harvemini satub sõiduk liiklusõnnetusse, seda soodsam on kindlustusmakse;
5) kindlustusvõtja vanus. Erineva vanusega kindlustusvõtjatel on liikluses osalemisel erineva riskitase. Statistiliselt põhjustavad nooremad juhid rohkem kahjusid kui vanemad. Seetõttu on ka kindlustusmakse noorematel juhtidel mõnevõrra kallim kui vanematel juhtidel.
6) kindlustusajalugu, mis kehtib igale konkreetsele sõiduk-isik paarile ja näitab, milline on konkreetse sõiduki vastutava kasutaja riskitase tulenevalt kindlustamise ja kahjujuhtumite ajaloost.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles