Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Kia cee'd SW

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Carcomparing.eu

Kia cee'd on paari aastaga näidanud Euroopas korralikke müüginumbreid. Kuna mõne aja eest jõudis turule uus Volkswagen Golf ja vahepeal on nii mõnigi rivaal kas läbinud või peagi minemas uuenduskuurile, pidi Kia konkurentsis püsimiseks sama protseduuri läbi tegema cee'diga, kirjutab

Carcomparing.eu

.


2010. mudeliaasta Kia cee'di silmatorkavaimad uuendused ilmnevad auto välimuses. Esiosa on muudetud märksa moodsamaks ja sportlikumaks ning seda põhiliselt tänu pisut agressiivsematele esilaternatele ja Kiale iseloomulikule hõbedaste äärtega laiale iluvõrele.

Universaalkerega cee'd on pikkuselt kasvanud 20 mm võrra ja selle on tinginud suurem esistange, luukpära on seevastu pikenenud 25 mm võrra. Disainilt on esistanges valdavaks saanud teravad nurgad, mis eriti hästi väljenduvad trapetsikujulise õhuvõtuava ja rööpkülikuid meenutavate udutulede näol. Auto tagaosas on muudatusi vähem, kuid sellegipoolest hakkavad hetkega silma LED-ilmega tuled.

Interjöör

Interjööris on koheselt märgatavaid ümberkorraldusi 2010. mudeliaasta cee'dil kaks. Esiteks on moderniseeritud keskkonsooli ja teiseks on rool muudetud tänu hallikale alumisele osale palju kaasaegsemaks.

Materjalide kasutus väärib kiidusõnu, kuna armatuurlaua tagused paneelid on meeldivalt pehmed ja kuigi plastmassist ei pääse üle ega ümber, näeb salong välja siiski igati elegantne.

Kõikvõimalikud nupud asuvad seal, kust neid otsida võiks, ja tunduvad kvaliteetsed ja vastupidavad, välja arvatud rooli peal asuv heli reguleerimise lüliti, mis paistab pöidla all veidi haprana.

Kritiseerida võiks ka armatuurlauda ja keskonsoolis paiknevat raadioekraani nende värvilahenduse poolest, kuna pimedas on nad mõlemad igavalt punased, ilma mingite kontrastide ja varjunditeta, kuid vähemalt on salongis seega midagi, mida Kia järgmise cee'di juures saab paremaks muuta.

Panipaiku leidub piisavalt, sest lisaks kaheosalisele käetoele mahutab ühtteist ka kindalaegas ning salongist ei puudu ka lae all asuv prillihoidja. Jalaruumi jagub igaühele ja kui esiistmed pole nihutatud kõige tagumisse asendisse, saab vaevata transportida ka viite täiskasvanut.

Universaalkerega cee'di pagasiruum on suur ja kauba laadimine sinna hõlbus, kuna pagasiluuk tõuseb kõrgele ja seetõttu ei tule kummarduda, et vältida pea ära löömist. Langetades tagaistmed on mahutavust võimalik kasvatada tervelt 1664 liitrini ja selle numbri poolest võiks cee'di võrrelda mõõtmetelt tunduvalt suuremate universaalkerega sõidukitega.

Sõit ja mootor

cee'di uuendused ei piirdu vaid disainiga ja auto paremaks tegemisele on andnud oma panuse ka insenerid. Kui eesmärgiks oli pakkuda üht parima juhitavusega sõidukit terves segmendis, siis võib pärast cee'diga sõitmist tõdeda, et selle ülesandega on saadud üsna hästi hakkama.

Jäigapoolne vedrustus koos kurvides stabiilsena püsiva kerega on sõidunaudingu seisukohalt igati tervitatavad ja kuna rool on paraja võimendusega, saab juhitavusega rahule jääda. Sõidumugavus on eeskujulik, sest salong püsib vaikne ka suurtel kiirustel ja kuigi Volkswagen Golfi tasemele heliisolatsioon veel ei küündi, pole pikad sõidud sellele vaatamata müra poolest sugugi mitte väsitavad.

Jõuallikaid on cee'di valikus neli, neist võimsaim on 93 kW-ne bensiinimootor, proovisõiduauto oli aga varustatud nõrgima, 66 kW-se diiselmootoriga. Ometi ei saa kurta, et 66 kW-st mõnes situatsioonis väheks jääb. Sprint 0-100 km/h kestab küll tervelt 14 sekundit, kuid kasutades sobivat käiku pole möödasõidud probleemiks, kuna kiirendus jätkub ka siis, kui spidomeeter näitab üle 70 km/h.

Väikese mootori üks suuremaid eeliseid on muidugi kütusekulu, mis tehase andmetel on linnas vaid 5,2 l/100 km ja maanteel 4,1 l/100 km, kuid eriti ökonoomselt sõites on võimalik saavutada isegi pisut väiksemaid numbreid.

Säästlikku sõitu hõlbustab seejuures armatuurlaual olev näidik, mis annab juhile teada, kui on õige aeg käiku vahetada. Kui üldiselt on cee'di juhtimine meeldiv kogemus, siis üks puudus on seotud manuaalkäigukastiga. Nimelt on käikude lülitamine liiga kerge ja vajab vaid minimaalset käigukangi üles-alla liigutamist ning hea roolivõimenduse kõrval tundub see kohatu, kuna suur osa sõiduemotsioonist läheb niimoodi kaduma.

Kokkuvõte

Kokkuvõttes võib 2010. mudeliaasta Kia cee'dile anda positiivse hinnangu. Välimuselt on auto muutunud tunduvalt ahvatlevamaks ja paranenud sõiduomadused vastavad ootustele, mis masinat vaadates võivad tekkida.

Lisaks on cee'd Kiale omaselt mõistlikult varustatud ja hindadelt, mis universaalkerega mudeli korral algavad 199 900 kroonist, üks odavamaid sellise keretüübiga autosid, mis hetkel müügil.

Märksõnad

Tagasi üles