Kui pool aastat tagasi seisis neljal suuremal pangal platsil üle 1000 sõiduki, siis nüüd on nn sundmüügis olevate sõidukite arv oluliselt langenud.
Sundmüügis olevate liisinguautode hulk on vähenenud
Näiteks Swedbankil oli augustis müügis 540 sõidukit. Tänaseks on see number langenud 219 peale. Autode arvult teine oli siis ja on ka praegu Sampo, kuid masinate arv on võrreldes tollasega langenud 124 võrra 176-le sõidukile.
SEB-l ja Nordeal on see-eest sõidukite hulk veidi tõusnud. Esimesel oli poole aasta eest 100 sõidukit müügis, nüüd on see number 123. Nordeal oli toona 90 sõidukit, kuid nüüd 107.
«Võrreldes 2009. aasta esimese poolega on tagastatud varade hulk vähenenud ning aasta teisel poolel on müüdud ning tagastatud autode hulk arvuliselt olnud müüdud sõidukite kasuks,» teatas panga pressiesindaja Mart Siilivask.
Ta lisas, et uue aasta alguses võib väita, et trend on endiselt paremuse poole ning olukord on stabiilsem kui 2009. aasta esimeses pooles.
SEB Liisingu tegevdirektor Ainar Leppänen ütles, et kuigi neil on sõidukeid rohkem, pole neist lahtisaamine mureks. «Ehkki talvekuudel on automüük traditsiooniliselt väheaktiivsem, ei ole kasutatud autode realiseerimisega siiski probleeme. Müügis olevate autode hulk on püsinud samas suurusjärgus (100±20) viimased pool aastat,» sõnas ta.
Möödunud aasta viimastel kuudel tunnistas SEB Liisingu nõukogu esimees Indrek Julge, et paljud liisinguautod müüakse maha alla jääkväärtuse. «Müüme selliseid autosid turuhinnaga oma koostööpartnerite kaudu ning täna on keskmine turuhind enamasti pisut alla liisingujäägi,» sõnas ta. See tähendab, et pangad lasevad autodest lahti saamiseks hinna alla ning vahe maksab kinni hätta sattunud klient.
Sampo Panga kommunikatsioonispetsialist Tõnu Talinurm lisas, et kuigi klientide poolt tagastatud sõidukite arv on tõesti pidevalt vähenenud, ei saa üldistust, et liisingukliente probleemid ja makseraskused hakkaksid minevikku jääma, veel teha.