Ministeerium: järgmisest aastast ei piisa enam sõidupäevikust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Firmaauto kasutamist piirava eelnõu osas ollakse kriitilised.
Firmaauto kasutamist piirava eelnõu osas ollakse kriitilised. Foto: Martin Ilustrumm

Uue firmaautode ostmise sisendkäibemaksu mahaarvamissüsteemi rakendudes järgmise aasta teises pooles, ei piisa rahandusministeeriumi hinnangul ainult töösõitudeks kasutatava auto puhul selle tõestamiseks vaid sõidupäevikust.

«Praegu massiliselt kasutusel olev sõidupäevik jääb tõenäoliselt alles, kuid see ei ole kindlasti ainus ega peamine tõend,» ütles ministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla BNS-ile.

«Igasugune tõend peab olema eluliselt usutav ja maksuhaldur hindab tõendeid kogumis,» lisas ta.

Uusküla hinnangul võiks sõidukite kasutamine olla tõendatud erinevatel viisidel. Näiteks peaksid töölepingus ja tööandja eeskirjades olema sätestatud tööalasteks sõitudeks kasutatava sõiduauto kasutamise kord ehk kasutamise kellaaeg, võtmete ja autodokumentide hoidmine ja muud sõidukiga seotud üksikküsimused. Samuti kord, kuidas korraldatakse sõiduauto parkimine tööajal ja väljaspool seda.

Lisaks võiksid olla limiidid läbisõidule ja sõiduautoga seonduvatele kuludele, samuti võiks sõiduauto olla varustatud GPS-seadmega, ettevõtte logodega ja muu sarnasega. Samuti võiks ettevõte sõlmida kindlustuslepingu eranditult tööalaste sõitude jaoks.

Uusküla sõnul oleks sõiduki vaid tööalane kasutamine tõendatud kui maksukohustuslane rakendab kõiki meetmeid selleks, et tema ettevõtluses kasutatava sõiduautoga ei tehtaks muid sõite peale tööalaste.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles