Nutitelefon muutub üha enam «otsingu-telefoniks»

Raigo Neudorf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
NexusOne nutitelefon.
NexusOne nutitelefon. Foto: blogs.todayonline.com/techtalk

Deloitte'i hinnangul jätkub sel aastal maailmas nutitelefonide võidukäik ning suurem rebimine toimub sellel nimel, kes suudab tõusta liidriks mobiiliotsingu turul.


Nimelt usub Deloitte, et käesoleval aastal ulatuvad mobiiliotsingute pealt teenitavad tulud 1-2 miljardi dollarini, mida pole just kuigi palju.



Samas eeldatakse, et mobiilsete otsingumootorite pakkujad on valmis kulutama nendest summadest mitmeid kordi enam, tagamaks endale tulevikus suuremaid sissetulekuid.



Selle võidujooksu tulemusena on tõenäoline, et olemasolevad mobiiltelefonidele mõeldud otsinguplatvormid saavad juurde uusi funktsioone ja võimalusi, samuti on oodata ka täiesti uute otsingumootorite lansseerimist.



Mobiiliotsing on viimase paari aastaga märkimisväärselt kasvanud. Kui 2008. aastal kasutas USA mobiiliturul otsinguteenuseid vaid seitse protsenti kasutajaid, siis 2009. aastal kasutas näiteks Jaapanis igapäevaselt otsinguteenuseid juba 40 protsenti mobiilikasutajatest.



2009. aastal toimus teinegi oluline murrang - nutitelefonide müük ületas kaasaskantavate arvutite müüginumbrid. 2011. aastaks ennustatakse, et nutitelefonide müük edestab maailmas arvutite kogumüüki.



Deloitte'i hinnangul on 2010. aasta lõpuks mobiiliotsing nutitelefonides kõnede, sõnumite saatmise, kalendri ning internetilehekülgede sirvimise kõrval kerkinud üheks peamiseks rakenduseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles