Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: Opel Astra

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Opel Astra.
Opel Astra. Foto: Carcomparing.eu

Opel Astra, mis moodustab umbes kolmandiku kõikide Opelite müügist, on oma turusegmendis olnud pidevalt üks kolmest enimostetud mudelist. Sellise postitsiooni hoidmine järjest suureneva konkurentsi tingimustes on väljakutseks igale autotootjale ja oma koha säilitamiseks tõi Opel välja uue Astra, kirjutab

carcomparing.eu

.


Opel Astra puhul ei saa mööda tõsiasjast, et tegu on pilkupüüdva autoga. Välisilmes võib märgata mõningaid Insignialt tuttavaid lahendusi, kuid detailide kopeerimist täheldada ei saa. Esiosa rabab vaatajat kapotil oleva kolme terava joonega ja kitsaste, kaarduvate ning kena sisemise disainiga esilaternatega, mille ülemine äär meenutab pimedal ajal linnu tiiba.

Tumedates tagatuledes ei ole näha sadu peeneid jooni ega lummavat valgusmängu, kuid nende kuju koos mustritega, mille põlevad tuled esile toovad, teevad selle rohkem kui tasa. Profiilis näeb Astra välja voolujooneline ja sujuvalt langev aknajoon annab isegi pisut kupeeliku ilme.

Interjöör

Nii nagu välimus, pakub ka Astra salong ohtralt silmailu. Valdavad on kaarduvad ja ümarate nurkadega detailid, mille parimateks näideteks on keskkonsooli ümbritsev plastmasspaneel, aga ka uste käepidemed. Armatuurlauanäidikud asuvad suurtes silindrilistes koobastes ja on selgelt loetavad nii päeval kui öösel, mil interjööri valgustus on Insignialikult punane.

Nuppe asub keskkonsoolil palju, kuid nende käsitsemine on tänu loogilisele paigutusele ülimalt lihtne. Eraldi kiidusõnu väärib keskkonsooli kohal olev 7-tolline ekraan ning seda graafika ja valguslahenduse tõttu, mis on ühtviisi eeskujulikud nii pimedas kui ka valgel ajal.

Selleks, et Astra omanikel ei jääks erinevad esemed salongis laokile, viis Opel läbi küsitluse, selgitamaks välja, mida inimesed autosse kaasa võtavad. Näib, et küsitlusest saadud teavet on otstarbekalt kasutatud, sest panipaiku on Astra interjööris igas suuruses ja kõigele leidub oma koht.

Juhile ja kõrvalistujale on autos ruumi rohkelt, aga kuigi uus mudel on eelmisest põlvkonnast tervelt 17 sentimeetri võrra pikem, ei tähenda see, et tagaistmel oleks jalaruumi ohtralt, sest täiskasvanutel hakkab seal kindlasti kitsas ja lapsed saavad end mugavalt tunda vaid siis, kui nende vanemad ei ole pikka kasvu.

Teine probleem tagumise istmereaga seisneb selles, et inimese pead lahutab seal auto kerest vaid paar sentimeetrit ja kui juht peaks tegema mõne äkilise manöövri, võib olla üsna kindel, et pea puudutab salongi polsterdust. Astra kaitseks tuleb aga öelda, et tõenäoliselt on seda võimalust ette nähtud, sest polster on tehtud löögi pehmendamiseks parajalt pehme.

Sõit ja mootor

Sõiduomaduste poolest suudab Opel Astra pakkuda midagi igale maitsele ja suureks abiks selle tagamisel on süsteem nimega FlexRide, millega oli varustatud ka proovisõiduauto. Tänu FlexRide'ile saab ühe nupulevajutusega seadistada masina kas sportlikuks või rahulikuks sõiduks, kuid kasutada võib ka vaikimisi sätteid. Sportrežiimis muutuvad roolisüsteem ja gaasipedaal tundlikumaks, vedrustus jäigemaks ja armatuurlaud saab punase taustavalgustuse.

Rahuliku sõidu seadistust «Tour» sobib aga seevastu tarvitada maanteedel. Kuna veojõukontrolli väljalülitamiseks piisab samuti vaid üheainsa lüliti puudutamisest, saab Astra kiiresti muuta tõelise sõidurõõmu pakkujaks. Lumistel teedel on auto üle kontolli säilitamine kerge ja isegi kui sõiduk sattub külglibisemisse, on sellest väga lihtne väljuda või vastupidi, libisemist tahtlikult jätkata.

Gaasipedaali vajutamisse tuleks 132 kW võimsusega mootori korral aga suhtuda väikese ettevaatusega, sest veojõukontrolli abita võivad rehvid kergesti kaotada optimaalse pidamise maapinnaga. Sportliku sõidu seisukohalt tuleks kiita ka Astra täpset käiguvahetust ja adekvaatset roolitunnetust.

Igapäevaselt kasutatavaks linnaautoks sobib Opeli värske mudel hästi, kuna parkimine on lihtne, väljavaade masinast hea ja vedrustus summutab suuremad teekonarused, kuigi on üldjoontes pigem jäigapoolne.

Üks negatiivne omadus Astraga sõites siiski ilmneb - nimelt pole maanteekiirustel salong nii vaikne, kui oodata võiks, ja jääb selle koha pealt Volkswagen Golfile kõvasti alla.

Jõuallikaid on Astrale võimalik valida kaheksa erineva seast, võimsaim neist on turboülelaadimisega 1,6-liitrine ja 132 kW bensiinimootor. Kellele on aga oluline kütusesääst, neil tuleks vaadata 1,3-liitrise diiselmootori poole, mille keskmiseks kütusekuluks märgitakse vaid 4,2 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Kokkuvõte

Uuel Opel Astral leidub arvukalt positiivseid külgi, nagu välimus, sisemus, juhitavus ja lai mootorivalik, aga kahjuks ka mõningaid negatiivseid omadusi, millest olulisim on vähene jalaruum tagaistujatele. Odavaima Astra saaks praegu soetada 220 400 krooni eest, kuid hea varustustaseme ja võimsa mootoriga mudeli eest tuleks välja käia vähemalt 300 000 krooni.

Sellele vaatamata püsib uus Astra oma segmendis endiselt mõistliku valikuna ja võib eeldada, et lähiajal hakkab see mudel Opelile mitmeid auhindu võitma. Viimasega on juba algust tehtud, sest 2010. aasta «Aasta auto» konkursil saavutas Astra Volkswagen Polo ja Toyota iQ järel auväärse kolmanda koha.

Tagasi üles