Hiina autotootja Great Wall Motorsi sõiduautosid hakatakse sel sügisel turustama Euroopas, kusjuures esimesena jõuavad need müüki Eestis, Lätis ja Leedus.
Hiina autotootja teeb oma Euroopa debüüdi Eestis
Great Wall Motorsi (GWM) näol on tegemist autotootjaga, mis on asutatud 1976. aastal ning tegemist on esimese erakapitalil põhineva Hiina autotootjaga. Samas on ettevõte noteeritud ka Hong Kongi börsil.
Kõigele lisaks on tegu esimese Hiina autotootjaga, kellel on olemas Euroopa turu tüübikinnitus, märkis International Motors Nordicu esindaja Ringo Rahumeel.
International Motors Grupil on olnud viimased 15 aastat Pekingis harukontor, mis on nõustanud Hiina autotootjaid ning aidanud neil luua Euroopa turul kontakte.
Ettevõtte poolt loodi GWMi toodangu müügiks Skandinaavias ja Baltimaades eelmise aasta lõpus eraldi ettevõte (Great Wall Motors Nordic), mis kavatseb juba sel sügisel esimesed Hiina autod Eestis, Lätis ja Leedus müüki tuua.
«Praegu on teada nii palju, et selle aasta lõpuks jõuab siin müüki kaks mudelit. 2011. aastal lisandub 1-2 mudelit,» märkis Rahumeel.
Tema sõnul selguvad täpsemad plaanid suve jooksul, sest ees seisab nii müügivõrgu loomine kui partnerite leidmine.
Rahumeele sõnul on täiesti uue automargi turule toomine väga suur väljakutse. Sestap valiti turudebüüdi jaoks just väiksed Balti riigid, kus asju on lihtsam juhtida ja hallata.
«Juhul, kui mingisuguseid kasvuraskusi peaks esinema, saab siin neid hõlpsamini lahendada,» selgitas Rahumeel.
Et tegu on täiesti uue tootja ja automargi jõudmisega Euroopasse, võtavad tarbijad uustulnuka vastu kindlasti teatava eelarvamusega.
Rahumeele kinnitusel on tootja ja turustaja sellega arvestanud.
Tema sõnul on seni Hiina autotootjate üks peamisi vigu olnud see, et tootjad pole olnud Euroopa turu jaoks valmis ning seda eeskätt turvalisuse poole pealt.
«GWM on teatanud, et enne nad siia ei tule, kui nende tooted pole Euroopa turu jaoks valmis,» märkis Rahumeel ning lisas, et GWMi kasuks räägib ka neile omistatud Euroopa tüübikinnitus.
Teisalt sisendab uuele tegijale enesekindlust see, et seni on kõigile Aasia autotootjatele olnud läänes üsna suur vastuseis.
«Kui kuuekümnendatel tulid jaapanlased, olid vastuseis ja eelarvamused sarnased, mis nüüd Hiina masinatega. Jaapanlastele järgnesid korealased - neil toimus sama asi.
Hetkel on Hiina üks suurimaid globaalseid jõude. Ma olen veendunud, et Hiina suudab murda need eelarvamused kiiremini kui jaapanlased ja korealased,» lisas Rahumeel.
Kuigi hetkel pole veel teada, millise hinnaga GWMi masinad Eestis müüki tulevad, jääb nende hinnaklass Rahumeele kinnitusel siiski odavamate tegijate juurde, olles võrreldav ehk näiteks Daciaga.