Autouudised

Margus Mihkels
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seat
Seat Foto: Pm

Saab norib Miniga tüli


Hiljuti omanikku vahetanud autofirma Saab teeb julgeid tulevikuplaane – uue peremehe Spykeri taktikepi all kavatseb Saab turuosa suurendada ja selle eesmärgi saavutamiseks sobib kõige paremini särtsakas väikeauto. Väidetavalt mõlgub Saabi juhtidel mõtteis mudel 9-2, mis hakkaks rinda pistma ennekõike Miniga, aga ka Audi äsja ilmavalgust näinud pesamunaga A1 ja BMW 1. seeria mudeliga.  



Ford lubab kiireid Focuseid

Nüüd on see ametlik – Ford kinnitas, et mudeli Focus ST uus versioon on tulekul. Suurima uuendusena vahetatakse praeguselt mudelilt tuttav 2,5-liitrine mootor kaheliitrise EcoBoost-mootori vastu, mis pakub suuremat võimsust (kinnitamata andmetel 250 hobujõudu) ja põletab vähem kütust.



Müügile jõuab uus Focus ST ilmselt 2011. aasta lõpus.


Kõige olulisem on aga, et Focus ST sillutab teed mudelile RS, mis saab samuti kaheliitrise mootori, aga lisaks sellele elektrilise jõuajami ja nelikveo.



Särtsakas hispaanlane

Seat lubas Genfi autonäitusel, et seal esitletud elektriauto IBe jõuab vähemalt Hispaanias, kus valitsus elektriautode levikut soosib, juba õige pea müügile. Väikest luukpära liigutab 102-hobujõuline (tõsi küll, sõidu ajal on tippvõimsus 68 hj) elektrimootor, mis suudab ühe laadimiskorraga läbida 130 kilomeetrit.



Nissan tahab maailma valitseda

Nissanil on kindel plaan tõusta õige pea maailma suurimaks elektriautosid tootvaks firmaks. Ja kui uskuda, et praegu ideeauto staadiumis mudelile Leaf on tulnud juba 56 000 tellimust, nagu väidab Nissani juht Carlos Ghosn, võib Nissani vaga soov maailmavalitsejaks tõusta õige hõlpsalt täidegi minna.



Seejuures on need 56 000 tellimust tulnud ainuüksi Ameerika Ühendriikidest, kuid autot hakatakse müüma ka Euroopas ja Jaapanis. 2012. aastal loodab Nissan müüa üle maailma juba 500 000 elektriautot. «Peale mõne tootmisvalmis mudeli ja paari prototüübi meil ju konkurente polegi,» põhjendas Ghosn ambitsioonikaid plaane.



Dacia Duster lööb hinnaga

Euroopas juba kevadel, Eestis sügisel müügile jõudev Dacia esimene maastur Duster trumpab vähemalt hinnasildiga kõik konkurendid üle. Euroopa baashindade järgi algavad Dusteri esiveoliste mudelite hinnad 186 000 kroonist ja nelikveoliste mudelite hinnad 218 000 kroonist. Eestisse jõuab Duster viimastel andmetel juba tänavu augustis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles