Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Tulevikuauto suudab ise sõita

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: General Motors

General Motors esitles Šanghais avatud autonäitusel uut ideeautot EN-V, mis peaks andma aimu lähituleviku linnasõidukite disainist ja funktsionaalsusest.


Auto on täis kaasaegseid lahendusi, näiteks roolisüsteemis pole mehaanilisi ühendusi ning kogu juhtimine on lahendatud elektrooniliselt. Autod suudavad läbi GPS-süsteemi omavahel ka infot vahetada, kirjutab 

Autonet.ee

.

Masinad varustatakse videokaameratega, mis kontrollivad olukorda auto ümber ning analüüsivad seda. Põhimõtteliselt oleks sellisel moel võimalik tulevikus avariisid üldse vältida.

Kontseptide väljatöötajate sõnul oleksid sellised autod põhimõtteliselt võimelised opereerima üldse ilma juhita. Kui punktid on ette antud, siis viivad need sõitjad ise tööle, liiguvad ise laadimisjaama ning saabuvad ettenähtud ajaks ettenähtud kohta uuesti inimesi peale võtma.

Prototüübid valmisid koos General Motorsi Hiina partneriga SAIC. Tõsi, Hiinas valmis vaid kujustus, tehniline osa pandi kokku USAs.

Kontseptid on suhteliselt lühikesed, pikkusega keskmiselt 1,22 meetrit. Kõrguseks 1,83 meetrit. Kahekohaliste autode kered valmistatakse plastist ja süsinikkiust, edasi liiguvad need ratastesse paigutatud kahe kolmekilovatise elektrimootori jõul.

General Motorsi esindajate sõnul suudavad autod maha sõita umbes 40 kilomeetrit, mis peaks olema sellise 20 - 30 aasta pärast suurlinnades kasutatava pisikese sõiduki jaoks piisav.

Tagasi üles