Elegants kohtub paindlikkusega

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: BMW

Tõepoolest: BMW 5. seeria uus universaalkerega mudel pole sedaani dünaamilisest disainist kröömikestki kaotanud, ehkki pakiruumi mahutavus kasvas tervelt 60 liitri võrra, 560 liitrini.

Ja kui tagaistmed alla klappida, paisub pakiruum 1670 liitrini. Tagaistmeid, muide, saab kokku klappida suhtes 40:20:40 ja nende seljatugesid koguni 11 kraadi võrra kallutada, et tagaistmel istujad tunneksid end sama mugavalt kui kodusel diivanil lösutades.



Et täislastis auto ikka kenasti horisontaalasendis püsiks, on tagavedrustuses automaatne kõrguseregulaator, mis ei lase auto sabaosal vastu maad vajuda.



Universaalkerega uue «viiese» mootorivalikus on neli jõuallikat, millest ökonoomseim on 184-hobujõuline neljasilindriline turbodiisel, mille keskmine kütusekulu on 5,2 liitrit, võimsaim aga 306-hobujõuline kuuesilindriline 3,5-liitrise töömahuga bensiinimootor. Kõiki mootoreid pakutakse kaheksakäigulise automaatkäigukastiga. Mõnele mudelile saab paigaldada automaatse Start-Stop-seadme, mis näiteks foori taga seistes mootori välja lülitab.



Maybachi äri kisub jälle kiiva


Näib, et Mercedes-Benzi hüperluksuslikul tütarfirmal Maybachil on taas aeg ajaloo tolmu alla peitu pugeda. Just taas, korra on Maybach juba kinni pandud: 1909. aastal asutatud firma pidas vastu 1940. aastani, uuesti hakati Maybachi tootma 2002. aastal.



Mrecedese juhid on mitteametlikult tunnistanud, et Maybachi kolmele mudelile tehakse peagi kerge iluravi – autod saavad valgusdioodidega esituled ja uue kujundusega iluvõred, lisaks muud nipet-näpet – ning seejärel lastakse firmal vaikselt hääbuda, kirjutas Auto Express.



Aastal 2014 jõuab müügile aga Mercedes-Benzi S-klassi mudeli uus versioon, ja see auto peaks Maybachist jääva tühimiku täitma ehk siis olema veel luksuslikum kui praegu.



General Motors muudab kogu tuuleklaasi ekraaniks


Kuidas teile meeldiks, kui näiteks udusel hommikul tööle sõites lookleks auto tuuleklaasil helendav joon, mis teeserva markeerib? Või kui võõras linnas sõites joonistuks tuuleklaasile liiklusmärkide ümber punane sõõr? Just sellise lahenduse kallal General Motorsi insenerid töötavadki. Selleks pannakse autole külge hulk andureid ja kaameraid, mille pilt kuvatakse tuuleklaasile. Sealsamas võib tulevikus näidata ka navigatsiooniseadme sõidujuhiseid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles