Päevatoimetaja:
Kaido Einama

Proovisõit: BMW 5. seeria

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Marina Lohk
Copy
Artikli foto
Foto: Autonet.ee

BMW peadisainer Adrian von Hooydonk on öelnud, et kui auto ei näe dünaamiline välja, siis miks peaksid kõrvaltvaatajad uskuma, et see üldse suudab kiiresti sõita. Kahtlemata on neis sõnades omajagu tõtt ning päris kindlasti ei saa salata, et uus 5. seeria BMW on dünaamilise disainiga, kirjutab

Autonet.ee

.


Eelmiste põlvkondade 5. seeria mudeleid võib linna peal üsna palju liikumas näha, mis omakorda tähendab, et need on osutunud üsna populaarseteks. Ka nädala alguses Eesti jõudnud uue põlvkonna mudelist tõotab tulla paras müügihitt, sest paari päeva jooksul müüdi seda vähemalt 5 tükki - vaatamata rasketele aegadele ja kõvasti üle keskmise hindadele pole klientuur kuhugi kadunud.

Uue 5. seeria puhul tekib tahes-tahtmata võrdlus läinud aasta lõpus tehtud proovisõiduga sama seeria Gran Turismoga. Kuigi tegelikult on masinad täiesti erinevad, on siiski mõned nüansid, mis neid kindlalt ühendavad - dünaamika ja mugavus.

Kui eesmärgiks on oma maine keha kiiresti ja mugavalt punktist A punkti B toimetada, võib julgelt hakata oma samme müügikeskuse poole seadma. Ilmselt on ka hiljem igakuiseid liisingumakseid kergem sooritada - istud korra autosse, silitad pehmeid pindu ja mõtled, kas kõik see on ikka seda jama väärt.

Seejärel vajutad gaasipedaali põhja, vajud istmesse ja hoobilt leiad, et on küll. Arvata võib, et 5. seeria müügitööd tehes on kandev roll proovisõidul, sest sellest autost on raske teisiti kui suu kõrvuni peas välja tulla.

Välisdisaini kirjeldamisel leppigem juba ülalmainitud peadisaineri ütlusega. Iga kujustus on juba kord selline, et see kas meeldib või ei ning igaühel on siin õigus oma arvamusele. Tuleb vaid mainida, et reaalses elus näeb masin varem piltidelt nähtust parem välja, kuid omanik tajub seda ikkagi ju rohkem seestpoolt.

Sõitjateruum aga on mugav ja pehme. Istmete reguleerimisvõimalusi on enam kui ohtralt. Erinevad asendid on mälusse talletetavad, seega kui aktiivseid sõitjaid mitu, siis piisab oma seadete taastamiseks vaid nupulevajutusest.

Kõikvõimalikke muid seadistusvõimalusi on samuti külluses. Kas või alustades sõidurežiimide valikust, kus lisaks mugavale saadaval veel normaalne, sportlik ja sportlik + asendid, mis tõepoolest annavad kulgemisel tuntava vahe.

Nagu ka 5. seeria Gran Turismo puhul, on siingi peatoed väga pehmed. Lisaks üles-alla liigutamisele on võimalik peatoe kumerustki muuta, kuni selleni välja, et kurvilisel teel kihutades jääb pea enam-vähem paigale.

Lisaks on juhile ette nähtud terve rida elektroonilisi abilisi, mis hoiatavad näiteks «surnud tsoonidesse» jäävate sõidukite või tahtmatu reavahetuse eest. Viimase kasutamine andis uskumatult üllatava tulemuse, kuivõrd tavaline liiklemine kurvilisel teel ikkagi sõidurea joontele liiga ligidale tükib.

Kuigi varasem kokkupuude sarnase süsteemiga on olemas, siis BMW puhul on suudetud tehnika viia sellisele tasemele, et auto tunneb ära ka üsna kulunud teemärgistuse. Premium-segmendi autole kohaselt kuvatakse kiirusenäit tuuleklaasile. Öisel ajal võib kasutada Nightvision'it, mis suudab eristada jalakäijaid ning need ekraanil ära märkida.

Mõistagi eeldab selline suure hulga elektroonika juhtimine veidi eelnevat pühendumist ning katsetamist. Kuid ka ilma peenseadistamata on auto täiesti kasutatav ning ka need, kes BMW spetsiifilisusega iga päev kokku ei puutu, suudavad seda juba esmakordsel sisseistumisel edukalt kasutada.

Lühidalt mugavuse ja salongi teemat kokku võttes tuleb mainida, et lihtsalt super.

Proovisõiduauto mudelinimetus oli 535i, mis BMW mõistes tähendab kolmeliitrise kahe turboülelaaduriga mootori 306 hobujõudu ning 400 Nm. Selline kooslus süstib paigalt sajani kuue sekundi jooksul. Tippkiirust piirab elektroonika märgil 250 km/h.

Gaasipedaali põhja vajutades hakkab kostma sellist mõnusat urinat, mida kirjeldada on pea võimatu, seda peab lihtsalt ise kogema. Kuna kõik, mis vähegi võimalik, on kiirustundlik, siis juhitavuse üle kaevata oleks patt.

Praegustel märgadel ja osaliselt lumistel teedel polnud autost mõistagi viimast võimalik võtta, kuid üldiselt on BMW maanteel ja linnas väga tegija. Tuulemüra ei kosta salongi ka väga suurtel kiirustel. Kiirel pidurdamisel kipub ninaosa pisut vänderdama, kuid eks ole see pea kõikide autode häda.

Muide, uue 5. seeria tagarattad on samuti aktiivsed ning keeravad kuni kolme kraadi ulatuses. Manööverdamisel annab see väga positiivse tulemuse. Alla 60 km/h kiirusel pööratakse rattaid eri suunas, suurematel kiirustel aga samas suunas - nii tagatakse möödasõitude sujuvus.

Kui veel rääkida navigatsioonisüsteemist, siis teatud lõikudel kuvatakse juhi silme ette koos kiirusega ka kiirusepiirangud. Samas on lisavarustusena saadaval liiklusmärke äratundev Speed Limit Display süsteem, mis suudab eristada isegi neid olukordi, mis näiteks vaid vihma korral kehtivad. Õnneks juhi tahtesse kumbki neist ei sekku ning piirdutakse vaid hoiatamisega.

Proovisõiduauto baashind käib pisut üle 800 000 krooni, kui seda veel ka lisavarustusega täiendada, on miljon juba käega katsuda.

Tähtsamad tehnilised andmed: pikkus 4 899, laius 1860, kõrgus 1 464 ning telgejevahe 2 968 millimeetrit. Rööbe ees 1 600 ning taga 1627 ühikut. BMW 535i keskmiseks kütusekuluks saja kilomeetri läbimisel lubatakse linnas 11,9; maanteel 6,6 ning kombineeritult 8,5 liitrit.

Süsinikdioksiidi emissioon ulatub 199 grammini kilomeetri kohta. Auto tühimass on 1 760 ning täismass 2 295 kilogrammi.

Tagasi üles