Rooliratas teavitab autojuhti otseselt sellest, mis toimub auto esisillaga, mistõttu mõjutab rooli õige käsitsemine oluliselt autosõidu ohutust.
Õige käte asend roolirattal tagab ohutu autosõidu
Renault' teatel aitab rooli õige käsitsemine ohu korral kiirelt reageerida. Autojuhtidel on oluline meeles pidada, et alati, välja arvatud käiguvahetuse ajal, tuleb hoida mõlemad käed roolil.
Õige käte asendi leidmiseks tuleb rooliratast võrrelda kellaga ning asetada käed nii-öelda kella kolme ja üheksa peale. Pöidlad ei tohiks seejuures rooli ümber olla, kuna turvapadja väljapaiskumine võib neid vigastada. Samuti tuleks vältida käte koos hoidmist rooliratta ülaosas, sest õnnetuse korral tabab turvapadjale vajuv pea kõigepealt käsi, mis võib kaasa tuua tõsiseid vigastusi.
Õige käte asetus roolirattal muudab sõidu sujuvamaks ja samal ajal laseb otsese ohu korral turvapadjal optimaalselt töötada.
Renault' liikluskooli õpetajate sõnul teevad autojuhid sageli vea sellega, et hoiavad roolist kinni vaid ühe käega, ning teevad pööramisel imelikku, taldriku pühkimist meenutavat liigutust. Manööverdamisel lahtise käega roolist kinni hoidmine ja samal ajal läbi väikese augu sõitmine võib aga lõppeda auto üle kontrolli kaotamisega.
Teiseks tihti esinevaks veaks on rooli hoidmine keskosast. Nii võtab manööverdamine kauem aega ning ohtlikus olukorras, kus on tarvis kiiresti reageerida, võib käsi tabada rooliratast ühendavaid rooliosi ning lõppeda sõrmeliigese vigastusega. Kui sellises olukorras paisub välja ka turvapadi, võib juht saada tõsiseid randme- ja küünarliigese vigastusi.
Mitte ainult käte asend, vaid ka käte õige tegutsemine roolirattaga mõjutab oluliselt sõiduohutust. Täpsus ja kiirus on hädavajalikud olukorras, kus auto tagaosa on sattunud libisemisesse, ehk nn ülejuhitavuse korral. Auto soovitud sõidusuuna taastamiseks tuleb esirattaid pöörata auto tagaosa libisemise suunas, kuid selline manööver saab olla edukas ainult juhul, kui käsitseda rooli kindlalt ja efektiivselt.
Head harjumused rooli käsitsemisel:
- mõlema käe hoidmine roolirattal
- käte hoidmine kella kolme ja üheksa peal
- käte põimimine tagasipöördel ja manööverdamisel
Halvad harjumused rooli käsitsemisel:
- roolirattast hoidmine ainult ühe käega
- käte vale asend: rooliratta ülaosas nende koos hoidmine
- rooliratta keskosast kinnihoidmine
- pöialde kõverdamine rooli siseossa
- rooli pööramine lahtise käega